MS Windows
briani 27239
Min maskine er langsom
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 07-08-02 19:40

Min maskine er i den senere tid blevet ekstremt langsom - og læsning og
skrivning til HD'en er også blevet langsom.

Lige nu ´viser ressourcemåleren Systemressourcer 52% ledig, brugerressourcer
52%, GDI-ress. 77% ledig. Så det er vel OK?

Hvad kan årsagen være, og hvad gør jeg for at løse problemet? Min maskine er
866 MhZ proc., 30 GB harddisk med ca. 8GB ledig, 128 Mb ram.

Fra : SYSADM

Dato : 07-08-02 20:57

Har du indlæst mange .dll filer eller fonte? Den slags æder
systemressourcer.

/Carsten.

Fra : KeNzO

Dato : 07-08-02 21:52

Kan man få et prg som kan slette ubrugte dll filer?

Fra : Kim Nielsen

Dato : 08-08-02 00:07

> [...]
maskine er
> 866 MhZ proc., 30 GB harddisk med ca. 8GB ledig, 128 Mb ram.

Udfra dine oplysninger er din PC jo ok, men måske har er du nu jo nu
efter 1 - 2 år blevet vendet til den og dine kammerater har noget der
er hurtiger ??

Der er mange muligeder - jeg går ud fra at du har defragementert dine
harddisk ??? slet tmp filer og andet snask -og gør det som nr .1

Næste mulighed er at hente
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml for at
defragtmere page/swap filen m.m. i windows - der er også 2 utils der
viser hvilke dll der er i brug.

Men da du har rigeligt i ressourcer er det jo nok ikke dll'er og fonte.

Jeg går udfra at du boot'er din PC jævnligt, så der blevet ryddet op i
vildfarne processer m.m - ellers prøv det.

Kim Nielsen