Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Skarphedsdybde
Fra : Peter Knudsen

Dato : 07-08-02 16:05

Hej!
Jeg har et Minolta Dimage s304. Jeg er ikke tilfreds med skarphedsdybden
(eller hedder det dybdeskarpheden?).
På landskabsbilleder er baggrunden altid sløret - uanset om jeg stiller den
på Manuel eller Auto.
Hvad kan det skyldes? Er det mon en fejl ved apparatet?

Fra : Søren Blom

Dato : 07-08-02 20:44

"Peter Knudsen" <krebsen33@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
> (eller hedder det dybdeskarpheden?).
> På landskabsbilleder er baggrunden altid sløret - uanset om jeg stiller

Kan du ikke lægge et par billeder på nettet i en høj opløsning som vi kan
studere, ellers er det svært at give dig hjælp til hvad fejlen kan
være........................

Men hvilken blinde åbning bruger du, når du køre manuelt, du skal huske at
du skal bruge så lille (dvs. største tal) en blinde åbning så muligt for at
opnå størst mulig dybdeskarphed.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Peter Knudsen

Dato : 10-08-02 13:46

Nu har jeg lagt nogle eksempler ud på
http://home1.stofanet.dk/krebsen33/index.htm

På billederne har jeg stillet skarpt på den hvide nummerplade, men det er
ikke muligt at se hvad nummer der står på skiltet bagved (det rødbrune).

Jeg har i et tidligere spørgsmål fået en kommentar fra itgrafen, om at
"kameraet har problemer med kanalerne".
Jeg ved ikke hvad det vil sige, men jeg nævner det blot.
Mvh Peter