MS Windows
briani 27239
WinXP kommandoprompt og PATH
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 07-08-02 15:54

Jeg har nogle *.bat filer og DOS programmer liggende i et separat
bibliotek.
Hvordan får jeg sat et SET PATH= statement op, så jeg kan kalde dem,
uanset hvor jeg står i kommandoprompten?

Jeg har prøvet at sætte det ind i C:\WINDOWS\SYSTEM32\autoexec.bat, men
det virker ikke. (Dér fandtes forøvrigt ingen PATH statements i forvejen).

Hvis jeg skriver PATH i kommandoprompten, får jeg denne smøre:
PATH=C:\WINDOWS\SYSTEM32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\SYSTEM32\WBEM;C:\Programmer\Panda
Software\Panda Antivirus Titanium

Hvor får den disse oplysninger fra?

Det er WinXP Home.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 16:17

Kjeld Nielsen skrev:

> Hvor får den disse oplysninger fra?

Du kan tilføje eller fjerne mapper til pathen ved at gå ind i
Kontrolpanel > System > Avanceret > Miljøvariabler.

Find så Path nede i systemvariabler, marker den og klik på
'Rediger'. Tilføj mappen du gerne vil have i pathen.

Madsen.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 07-08-02 17:21

Den 07/08-2002 klokken 16:54, skrev Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> i
<3d5136f0$0$89519$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Jeg har prøvet at sætte det ind i C:\WINDOWS\SYSTEM32\autoexec.bat, men
> det virker ikke. (Dér fandtes forøvrigt ingen PATH statements i
> forvejen).

Der skulle have stået C:\WINDOWS\SYSTEM32\autoexec.nt

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 07-08-02 17:38

Den 07/08-2002 klokken 17:16, skrev Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> i
<Xns9263AFC59291Ccopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>:

> [...]

> Find så Path nede i systemvariabler, marker den og klik på
> 'Rediger'. Tilføj mappen du gerne vil have i pathen.

Tusind tak. Det var lige den.

Med venlig hilsen,
Kjeld