MS Windows
briani 27239
Intet fildefragmenteringsværktøj.
Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 15:41

Davs igen,

Sidder lige og roder lidt i Win2000 for en gangs skyld, og ville så
lige prøve at defragmentere mit rode-drev, men når jeg går ind i Denne
Computer, højreklikker på drevet og vælger Egenskaber > Funktioner så
er knappen for 'Defragmenter nu...' "grået ud". Ovenover knappen står
der: Der er ikke installeret noget defragmenteringsværktøj'.

Går jeg derimod ned i Start > Kør og skriver dfrg.msc så starter det
fint op. Hvorfor nu det?

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 07-08-02 17:44

Madsen wrote:
> [...]
> der: Der er ikke installeret noget defragmenteringsværktøj'.
>
> Går jeg derimod ned i Start > Kør og skriver dfrg.msc så starter det

Den er helt gal Madsen det plejer at være os der får svar af dig

Jeg ved det selvfølgelig ikke.
Pico

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-08-02 18:19

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev:

>Den er helt gal Madsen det plejer at være os der får svar af dig

Ja, jeg har også lige mistet mine barnetro.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 07-08-02 19:25

> [...]

> der: Der er ikke installeret noget defragmenteringsværktøj'.
>
> Går jeg derimod ned i Start > Kør og skriver dfrg.msc så starter

Hej Madsen

Der er pillet ved indstillingerne for hvad brugere kan. Har du leget
med TweakUI, gpedit eller lignende ?
Jeg ved ikke om den nye ekstramenu i Tilføj/Fjern der følger med SP3
skulle kunne gøre det.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 01:59

Johnny Nielsen skrev:

> Det er ikke nødvendigvis underligt - det kan lade sig gøre at vælge
> hvor man kan hvad osv.

Sådan noget har jeg ikke været inde at rode i. Alt ser umiddelbart
normalt ud inde i gpedit.msc og TweakUI. I gpedit er jeg på gyngende
grund og har stort set aldrig været derinde andet end for at kigge.

Pt. har jeg en teori om at det kan være da jeg afinstallerede O&O på
Win2000, men er ikke 100 % sikker. Den kan erstatte Windows' defrag
så vidt jeg husker og har jeg nu på et tidspunkt fået det slået til,
eller noget i den stil, men jeg ved det ikke. Har ikke lige fået
kigget nærmere på det, men vil gøre det senere.

> Det er nok ikke meget overdrevet ;)

Nej, det er irriterende at vente på. Der er dømt aldrig mere dansk
styresystem herfra.

> Vender tilbage hvis jeg falder over noget.

Tak. :)

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-08-02 14:26

> Pt. har jeg en teori om at det kan være da jeg afinstallerede O&O på
> Win2000, men er ikke 100 % sikker. Den kan erstatte Windows' defrag

Det er jeg. Da du installerede O&O bad du den sikkert om at fjerne det
oprindelige og ikke bare gemme det i baggrunden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 09-08-02 16:37

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det er jeg. Da du installerede O&O bad du den sikkert om at fjerne
> det oprindelige og ikke bare gemme det i baggrunden.

Det skulle ikke undre mig. Gad vide hvordan man får den oprindelige
installeret igen så. Det er åbenbart ikke muligt via Tilføj/fjern,
men måske hvis man retter i en eller anden *.inf-fil, på samme måde
som man kan fjerne Messenger fra WinXP (sysoc.inf). Hmm...

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 19:29

Johnny Nielsen skrev:

> Der er pillet ved indstillingerne for hvad brugere kan. Har du leget
> med TweakUI, gpedit eller lignende ?

Sikkert, men jeg synes ikke jeg har rørt ved noget angående bruger-
rettigheder og jeg var logget ind som administrator da jeg forsøgte
at defragmentere i Win2000. Det ser også underligt ud at man kan
starte den via Start > Kør dfrg.msc så.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 07-08-02 22:52

> [...]

> Det er desværre en dansk Win2000 jeg kører med, så det varer nok
et
> par år* før jeg kan hente en SP3 til den.

Jeg skal have liv i en Windows 2000 computer i morgen eller en af de
nærmeste dage - da skal jeg lige have dit problem i tankerne. Vender

Fra : SYSADM

Dato : 07-08-02 20:59

Er der forskel på fildefragmentering og diskdefragmentering???

/Carsten

"Der findes ikke dumme spørgsmål"

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 21:14

SYSADM skrev:

> Er der forskel på fildefragmentering og diskdefragmentering???

Der er filerne på disken der bliver fragmenterede og derfor skal
defragmenteres engang imellem. En disk uden filer kan ikke blive
fragmenteret, medmindre man smadrer den, så fildefragmentering er
vel det rigtige ord. :)

PS. Det ville være rart hvis du svarede under det du citerer og
klipper det væk du ikke svarer på. Det vil gøre dine indlæg en del
mere overskuelige. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Madsen.