Netværk og XP?
Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 07-08-02 14:55

Hej NG
Jeg har et lille problem med windows XP og internetdeling. Jeg har et
kabelmodem fra Esenet (stort set det samme som TDC's Webspeed) hvor jeg kan
få tildelt 2 ip'er. Da vi har flere computere i huset har vi derfor købt en
router som deler internettet ml. computerne. Jeg ønsker desuden at udnytte
den ekstra ip, og har derfor en computer med 2 netkort, som sidder sammen
med hhv. kabelmodemet og de andre computere bag routeren. Det fungerer
sådanne set også fint nok, men windowsXP bruger altid det netkort der sidder
bag routeren som standard, hvilket vil sige at jeg ikke får den optimale
udnyttelse af at have den ekstra ip, hvordan kan jeg ændre det? Det jeg
ønsker er at snakke internt ml. computerne på det ene netkort og kommunikere
med internettet på det andet.

På forhånd tak for svar

Mvh Kenneth Mortensen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 15:02

Den Wed, 7 Aug 2002 15:54:40 +0200 skrev Kenneth Mortensen:
> [...]
>ønsker er at snakke internt ml. computerne på det ene netkort og kommunikere

Du skal ændre "Default gateway" til at være kabelmodem'et (eller det
ip-nr. i den anden ende, hvis det er en bridge).

Desuden skal du sørge for at have en statisk route til det interne
netværk, men det burde den vist kunne finde ud af at lave selv.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."