Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med Casio Qv-3500
Fra : Oscar

Dato : 07-08-02 13:55

Har nogen her en erfaring med Casio Qv-3500 kameraet.
Platan foto har det på deres hjemmesider. 3995kr-

vh o.-

Fra : Christian Vandsø

Dato : 07-08-02 14:56

On Wed, 7 Aug 2002 14:55:04 +0200, "Oscar" <oscar@e-postboks.dk>
wrote:

>Har nogen her en erfaring med Casio Qv-3500 kameraet.
>Platan foto har det på deres hjemmesider. 3995kr-

Jeg har et (med 340 Mb Microdrive) og det tager nogle helt
fantastiske billeder. Her er et par eksempler på makro billeder fra i
søndags: http://broothal.broothal.dk/diverse/Insects

Jeg har kun haft positive erfaringer med det kamera.

/christian

--
~ http://www.vandsoe.dk/ ~
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : Oscar

Dato : 07-08-02 15:36

Tak til C.V.-

Steve har også givet det en fin omtale.
Ved du også, hvad det "Ex" i endelsen af typen betyder. "340 Mb Microdrive"
er vel en hel lille harddisk, man kan putte ind i siden af kameraet?
Som du nok har forstået, er jeg ret ny indenfor dette område,
og leder efter et passende kamera, der ikke er "alt for dyrt".
Insektbillederne er FF.-

På forhånd tak fra Oscar.

Fra : Christian Vandsø

Dato : 08-08-02 08:49

On Wed, 7 Aug 2002 16:35:40 +0200, "Oscar" <oscar@e-postboks.dk>
wrote:

>Steve har også givet det en fin omtale.

Ja. Fordelen ved QV-3500 er, at det er et godt begynderkamera. Det
tager mange gode billeder på de indstillinger den automatisk gætter.

>Ved du også, hvad det "Ex" i endelsen af typen betyder.

Nix. Sikkert bare noget for at det skal lyde smart.

> "340 Mb Microdrive" er vel en hel lille harddisk, man kan putte ind i siden af kameraet?

Det er en harddisk der har nøjagtig samme proporitoner som et Compact
Flash II kort. Den sidder da også i samme slot og fungerer i alle
praktiske henseender som et stort CFII kort.

>Som du nok har forstået, er jeg ret ny indenfor dette område,
>og leder efter et passende kamera, der ikke er "alt for dyrt".

De ting der gjorde at jeg valgte dette kamera var:

1) Microdrive understøttelse. Det kan jeg ikke undvære
2) Bruger almindelige batterier. Proprietære batterier er ofte dyre.
Jeg køber almindelige opladelige batterier, og er uheldet ude og jeg
løber tør kan jeg købe 4 aa batterier i en kiosk.
3) Kvaliteten af billederne er generelt ret gode
4) USB tilslutning uden ekstra software. Jeg smider bare et USB stik
i og jeg kan se mit microdrive som en ekstra harddisk

>Insektbillederne er FF.-

Tak da :)

/Christian