MS Windows
briani 27239
Pagefile.sys hjæælp.
Fra : Kenneth - fjern DEL ~

Dato : 07-08-02 12:43

Hej

Jeg har lige lagt et ghost-image (win2000) ind på en ny disk, men har
problemer med pagefile'en. Når jeg logger på får jeg en advarsel: "Begrænset
virtuel hukommelse" og den hopper tilbage til login. Den siger bl.a. jeg
skal oprette en sidefil under "egenskaber" på "Denne comouter". Hvordan
fa'en skal jeg kunne det, når jeg ikke kan logge ind.... Har lagt den gamle
pagefile i roden på alle mine partioner (har 3. 1 boot og 2 til data). Kan
man genskabe pagefile.sys på en måde?? Ville så nødig installere alt forfra
nu når jeg har en ghost som har alt min gabengut.

M.v.h
Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 13:55

"Kenneth - fjern DEL i mail" <screanny@DELhotmail.com> wrote in message
> skal oprette en sidefil under "egenskaber" på "Denne comouter". Hvordan
> fa'en skal jeg kunne det, når jeg ikke kan logge ind.... Har lagt den
gamle

Har du prøvet i fejlsikret tilstand ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kenneth - fjern DEL ~

Dato : 07-08-02 13:59

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Kenneth - fjern DEL i mail" <screanny@DELhotmail.com> wrote in message
> gamle
>
> Har du prøvet i fejlsikret tilstand ?

Yep, jeg har prøvet de fleste muligheder under denne menu. Samme resultat.

/Kenneth

Fra : Kenneth - fjern DEL ~

Dato : 07-08-02 15:05

"Kenneth - fjern DEL i mail" <screanny@DELhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forfra
> nu når jeg har en ghost som har alt min gabengut.

Problem "løst" med en reinstallering af OS.

/Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 15:46

> "Kenneth - fjern DEL i mail" <screanny@DELhotmail.com> skrev i en
meddelelse
> Problem "løst" med en reinstallering af OS.

Hvor meget RAM har du i?

Fra : Kenneth - fjern DEL ~

Dato : 07-08-02 17:05

> "Kenneth - fjern DEL i mail" <screanny@DELhotmail.com> wrote in message
> meddelelse
>
> Hvor meget RAM har du i?

256mb da jeg tog ghost-imaget og har ellers ikke flere ram i.

/Kenneth

Fra : Mr. Searching

Dato : 07-08-02 16:27

Kenneth,

> Problem "løst" med en reinstallering af OS.

Hvis du havde benyttet en bootdiskettet og skrevet "FDISK /MBR"
kunne du muligvis have undgået re-install.

Kun i meget få tilfælde vil /mbr gøre skade i stedet for gavn.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Kenneth - fjern DEL ~

Dato : 07-08-02 17:06

"Mr. Searching" <yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Kenneth,

> Hvis du havde benyttet en bootdiskettet og skrevet "FDISK /MBR"
> kunne du muligvis have undgået re-install.
>
> Kun i meget få tilfælde vil /mbr gøre skade i stedet for gavn.

Du kender måske til problemet?

/Kenneth

Fra : Mr. Searching

Dato : 07-08-02 17:50

Kenneth,

> Du kender måske til problemet?

Ja, min bror havde præcis samme problem og han fik problemet løst med den
løsning jeg beskrev.

Fra : Kenneth

Dato : 07-08-02 19:29

> Kenneth,

> Ja, min bror havde præcis samme problem og han fik problemet løst med den
> løsning jeg beskrev.

Ok, interessant. Kan du komme med en dybere forklaring omkring hvorfor den
fejl kommer?

M.v.h.
Kenneth

Fra : Mr. Searching

Dato : 07-08-02 21:36

Kenneth,

> Ok, interessant. Kan du komme med en dybere forklaring omkring hvorfor den
> fejl kommer?

Nej, desværre ved jeg/vi ikke, hvordan problemet opstod, men min bror søgte
på google.com og fandt informationer om det der.

Der er mange forskellige links og det er lidt rodet, men prøv evt. at søge
på "fdisk /mbr" eller noget i den stil .

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 18:17

Mr. Searching skrev:

> Ja, min bror havde præcis samme problem og han fik problemet løst
> med den løsning jeg beskrev.

Og hvad så hvis man kører NTFS på drevet?
Har kommandoen fdisk /mbr nogen som helst funktion på et NTFS-drev?
Hvis ikke, hvad er så den tilsvarende kommando hvis man skal reparere
MFT-tabellen på NTFS-drev?

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 07-08-02 18:42

Madsen wrote:
> Og hvad så hvis man kører NTFS på drevet?
> Har kommandoen fdisk /mbr nogen som helst funktion på et NTFS-drev?

Hvad betyder/gør /mbr overhovedet?

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 19:09

Madsen skrev:

> Hvis ikke, hvad er så den tilsvarende kommando hvis man skal reparere
> MFT-tabellen på NTFS-drev?

Hov, det er jo egentlig ikke filtabellen MBR reparerer, så ovenstående
var noget vrøvl.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 19:09

Martin K skrev:

> Hvad betyder/gør /mbr overhovedet?

Master Boot Record.
Det er det område af disken som indeholder bootfilerne så vidt jeg
ved. Bootsporet bliver det vist også kaldt.

Fdisk /mbr reparerer bootsporet, kort fortalt.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 07-08-02 20:44

Madsen wrote:

> Master Boot Record.
> Det er det område af disken som indeholder bootfilerne så vidt jeg
> ved. Bootsporet bliver det vist også kaldt.
>
> Fdisk /mbr reparerer bootsporet, kort fortalt.

Takker, man lærer jo noget hver dag

--
Martin K

Fra : Madsen