Nye killinger?
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 07-08-02 11:05

Hej!

Jeg overvejer at anskaffe mig en killing, og har nu fået mulighed får at
købe 2 killinger på 13 uger (jeg tror de er søskende) det er en han og en
hun. Men jeg har jo i forvejen Tarzo på ca. 8 år. Er det så forsvareligt at
tage to søskende og introducere ham for??

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 11:28

Hej Heidi
Jo, jeg tror det er forsvarligt, især fordi du får 2 så kan de lege sammen.
Bare tag det roligt med introduktionen til Tarzo, og gør det langsomt.
Hankatte plejer ikke at føle sig truet af små killinger, det har vi i hvert
tilfælde ikke erfaret, det var værre med vores Molly, hun synes de var nogle
irriterende skravl, da vi skulle introducere killinger.
Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-08-02 12:32

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> tage to søskende og introducere ham for??

Jeg synes faktisk det er bedre med to end med en til en så forholdsvis
gammel kat (ja ja 8 år er ingen alder...)
To killinger kan bedre lege killingelege og har som regel nogenlunde lige
stor energi og legelyst. En ældre kat gider ikke altid at lege så meget som
killinger har brug for.

Men det er ikke sikkert at Tarzo vil komme til at bryde sig om dem. Det er
et sats. Vores Bøv, hvor vi sidste år fik 2 killinger til at holde ham med
selskab, bryder sig STADIG ikke om dem. Han gør dem ikke noget - og har
aldrig gjort det, men han hvæser hvis de kommer for tæt på og er overhovedet
ikke interesseret i dem. Og da slet ikke i Basil, vores nyeste killing, men
det er en helt anden historie.

Bottom line: Køb/få dem begge to.

Hilsen
Lisbeth