Dilemma.....
Fra : Trine Alsing

Dato : 07-08-02 08:52

Hej Alle

Ja så er jeg her lige igen med et dilemma...

Først en mikro update:

Luna er faldet helt til i vores nye hjem. Jeg er begyndt at fodre hende med
RC hair and skin...og synes allerede at hendes pels er blevet pænere

Så til dilemmat:

Luna har altid været extremt kontaktsøgende....vi nyder vores laaange
nusseture.....men men, det virker som om hun keder sig til tider...jeg har
ellers prøvet at aktivere hende med al mulig leg....men stadig er hun en
lille hæmoride *gg* Hun kan bare ikke få nok opmærksomhed.....så:
Skal jeg have en kat mere?? Jeg har jo kun 45 kvm....

Venter spændt på jeres meninger...

Pylrede hilsener
Trine

Fra : Hanne Dahl

Dato : 07-08-02 09:37

Ja!

En veninde fik et lille stor problem med hendes ene og alene kat.
Den opførte sig som en forkælet (undskyld udtrykket) røvunge.
Så nu kommer der en lege kamerat til hendes hersker *G*

Det vil gøre det nemmere for dig i længden

vh Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002
Trine Alsing <ta@dli.dk> skrev i news:ck449.25$oz5.414@news.get2net.dk

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 09:41

Hej Trine
Ja, selvfølgelig skal hun da have en lille ven hun kan nusse med og hygge
med, også hvis hun er alene nogle gange
Måske en lille dreng, de er jo noget nemmere en piger, og når hun er 7-8
måneder kan hun sagtens tumle og opdrage en killing selv om det er en dreng.
Men en pige kan sikkert også gøre det, hvis du mere er til hunkatte. Når hun
ikke er så gammel plejer der heller ikke være særlige problemer med
sammenføring. Så helt klart JA herfra, men altså en killing så hun ikke
føler sig truet eller tilsidesat på nogen måde, men een hun kan opdrage på.
Nysgerrig, er hun steriliseret ?
Hilsen Denise

Fra : Trine Alsing

Dato : 07-08-02 12:00

> Hej Trine
> Ja, selvfølgelig skal hun da have en lille ven hun kan nusse med og hygge
> med, også hvis hun er alene nogle gange

Jamen hun er jo netop alene hver dag, mens jeg er på arbejde.....

> Måske en lille dreng, de er jo noget nemmere en piger, og når hun er 7-8
> måneder kan hun sagtens tumle og opdrage en killing selv om det er en
dreng.

Hun er nu mere end 7-8 mdr...hun bliver 2 til december
Der er bare lige det i det, at jeg ikke har lyst til at det skal være en
killing...jeg orker ikke en lille ballademager lige pt *gg* har rigeligt
ballade i den unge dame

> [...]
> sammenføring. Så helt klart JA herfra, men altså en killing så hun ikke
> føler sig truet eller tilsidesat på nogen måde, men een hun kan opdrage

Ja det er hun Jeg skulle til at skrive selvfølgelig *gg*

Jeg har stærkt overvejet en rød hankat....elsker bare røde katte *s*

Hilsen
Trine

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 12:22

Hej Trine
Altså Luna er født den 12.12.2001, hihi, min research fejler skam ikke noget
.
Nå med bortset fra det, er hun jo stadig ung, og når du arbejder, så klart
ud og find en ekstra mis
Men hvis du ikke vil have en killing på 3 måneder kan du jo også få en lidt
ældre, bare sørg for at det er Luna der styrer racet.

Fra : Trine Alsing

Dato : 07-08-02 12:55

Ok men hvor gammel må den max være??

Hilsen
Trine

Fra : Denise

Dato : 07-08-02 13:01

Hej Trine
Du kommenterer slet ikke, at Luna er født den 12.12.2001 som dens profil jo
siger ??
Hvis du siger Luna bliver 2 til december, så ville jeg ikke vælge en på mere
end 1 år, men det kommer jo an på om det er en rolig en, så er det ok, men
en frembusende selvstændig vil måske være synd. Men altså, jeg ville selv
vælge en han-killing, hun kunne opdrage på, men jeg er jo altså ikke ekspert
eller noget. Det kan være dem med mange katte sammen kan give bedre råd.

Fra : Trine Alsing

Dato : 07-08-02 13:42

Ups *gg* nej den bemærkning skøjtede jeg let og elefant henover

Ikke nok med at årstallet er forkert...det er datoen oz....hun er født d.
10.12.2000...

Nu er det rettet *gg*

Og tusind tak for svaret....

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 07-08-02 10:41

> Skal jeg have en kat mere?? Jeg har jo kun 45 kvm....
> Venter spændt på jeres meninger...

Vi har netop fået en mere, hun 9 Mdr. og han 11 uger. De hygger sig sammen,
leger og sover sammen, nu hvor de har accepteret hinanden, eller rettere hun
har vist hvem der bestemmer. Vores lejlighed er ikke meget større end din.

Det føles rart at forlade dem om morgenen og vide at de kan lege med
hinanden, til man kommer hjem igen.

Det vil være en god ide at få en til.

--
Venligst Ricky

Fra : Pernille Scharff

Dato : 07-08-02 11:03

Hej Trine,

jeg synes bestemt også sagtens du kan have en kat mere - og hvis det er
en killing kan Luna jo "opdrage" den efter forgodtbefindende *GG*

Der er ingen tvivl om at de fleste katte har glæde af katteselskab, vi
mennesker er jo "kun" mennesker

Held og lykke med det!

/Pernille

Fra : tulle

Dato : 07-08-02 11:54

Hej Trine!

Jeg har selv en lille sød perserdame på 8 mdr. Hun skulle egentlig have
været alenekat, men den beslutning har ændret sig. Hun kedet sig uanset hvor
meget hun blev aktiveret, og helt galt gik det da hun pludselig ville patte
og æltede løs med kløerne som om jeg var hendes mor. Så ud at lede efter
en legekammerat. vi fik selv ny beboer i sidste uge, og siden har Mille ikke
pattet, hun er stadig tildels en "hæmoride" men har slet ikke
killingeattityderne mere, når hun keder sig nu så ryger hun bare hen og
driller Chanell (som er en 4½ mdr. gammel MCO) Tror at katte er som os
mennesker, vi trives ikke uden artsfæller.

Held & Lykke

Tulle Chanell og Mille

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-08-02 12:14

In article <ck449.25$oz5.414@news.get2net.dk>, Trine Alsing <ta@dli.dk>
wrote:

> [...]
> lille hæmoride *gg* Hun kan bare ikke få nok opmærksomhed.....så:
> Skal jeg have en kat mere?? Jeg har jo kun 45 kvm....

Jo, mon ikke hun savner... Var der ikke noget med, at hun meget gerne
fulgte i hælene på Emil i sin tid? Så en lillebror ville nok ikke være
så ringe. Ang. pladsen - jeg tror jeg ville smække nogle hylder op her
og der på "strategiske" steder, så kattene får mere plads at færdes på.
F.eks. har vi hylder bag soveværelsesdøren, så misserne kan komme op på
klædeskabet, hvor de har en hyggeplads med et par huler og godt udsyn
over deres undersotter (os). Held og lykke med killingejagten - det er
vist også lige årstiden at lede efter sådan én?
For resten - er Emil flyttet op på 2. sal i nabohuset på hjørnet? Jeg
har set en sort kat i vinduet en gang i mellem, der måske kunne være
ham?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Trine Alsing

Dato : 07-08-02 12:31

Hej Ann

> Jo, mon ikke hun savner... Var der ikke noget med, at hun meget gerne
> fulgte i hælene på Emil i sin tid? Så en lillebror ville nok ikke være
> så ringe.
Jo hun var meget glad for Emil...ingen tvivl om det *g*
Men han var nogle gange lige lovlig voldsom ved hende...måske det ville være
anderledes med en lille hanmis der var yngre end hende??

Ang. pladsen - jeg tror jeg ville smække nogle hylder op her
> og der på "strategiske" steder, så kattene får mere plads at færdes på.

Jamen jeg har jo kun 45 kvm...og jeg vil ikke fylde det hele med
katteting...jeg skal jo oz kunne være der
Det er derfor jeg har skrupler ved at få en kat mere....

Held og lykke med killingejagten - det er
> vist også lige årstiden at lede efter sådan én?

ja det er der vist ingen tvivl om...men ville det være dumt IKKE at vælge en
killing??

> For resten - er Emil flyttet op på 2. sal i nabohuset på hjørnet?

Ja han er *g* det var dem han selv valgte at bo hos...de er fuldstændigt
syge med ham....de har lige været på ferie, og pigen græd hele vejen til
feriestedet fordi hun savnede Emil...så han har det godt...overforkælet, men
godt Og det er det jeg trøster mig med når jeg savner ham...

Knus til dig og tøserne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-08-02 13:28

In article <Ux749.55$oz5.974@news.get2net.dk>, Trine Alsing <ta@dli.dk>
wrote:
Hej igen .-)

> Jo hun var meget glad for Emil...ingen tvivl om det *g*
> Men han var nogle gange lige lovlig voldsom ved hende...måske det ville være
> anderledes med en lille hanmis der var yngre end hende??

Ikke at jeg personligt ved noget som helst om det - men jeg ville gætte
på, at en yngre mis, der kom ind i _hendes_ hjem, ville være lettere
for hende at sætte på plads. (Hun kom jo ind i Emils hjem i sin tid)
Hvor meget yngre skal jeg ikke gøre mig klog på - det kommer vel også
an på kattene...

> [...]
> katteting...jeg skal jo oz kunne være der
> Det er derfor jeg har skrupler ved at få en kat mere....

Jo - det var netop derfor jeg tænkte, at hvis nu du kunne udnytte nogle
"platforme" i højden du måske havde i forvejen (skabe, reoler) ved at
lave en lille "sti" der op til katten(e) - så skabte du noget mere
plads til dem uden du selv kunne mærke det så meget..

> Held og lykke med killingejagten - det er
>
> ja det er der vist ingen tvivl om...men ville det være dumt IKKE at vælge en
> killing??

Kommer nok an på kattene?

> [...]
> feriestedet fordi hun savnede Emil...så han har det godt...overforkælet, men
> godt Og det er det jeg trøster mig med når jeg savner ham...

Ja, det forstår sig. Nus den lille Luna fra mig

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-08-02 12:12

Hej trine. Jeg havde samme dilemma for blot 3 mdr siden. Jeg gjorder det at
jeg tog til Inges kattehjem og så mig lidt omkring.. Der vandt Loui mit
hjerte og han kom fluks med hjem til Chip. De har været bedste venner siden.
Chip kommer stadig og nusser som før itiden men han klynger sig ikke
længere.. Loui er 1½ og Chip 3 og det gik virkelig godt.

Hilsen Randi
http://kattens-osse.homepage.dk

Fra : Linda

Dato : 07-08-02 14:11

Jeg har en hunkat som var ca 1½ år, da der kom en lille killing på 2 måneder
og 12 dage, hun tog den til sig som sin egen killing og opdragede den, det
var bare så nemt med en killing, fordi jeg havde en voksen kat til at
opdrage den, det var en han, han er lige blevet et år, så var jeg over ved
dyrlægen og fuk tilbudt en killing som ellers var indleveret til aflivning,
var lidt berænklig, men det er gået godt, det er osse en hankat, den har den
store hankat overtaget opdragelsen af, så det kører godt, vil lige nævne at
de 2 store er neutraliseret, og det skal han osse når han er gammel nok *S*
Mvh
Linda og 3 meget glade katte, som ikke kan undvære hinanden mere

Fra : Eva

Dato : 07-08-02 16:00

Hej Trine
Jeg har 2 katte på 40 kvm og så mig selv, og der er ingen problemer.
Tjalfe keder sig ikke nær så meget efter vi har fået Sacha, så jeg kunne
godt forestille mig det kunne være en fordel hos jer også.
Jeg har som andre nævner gjort, så de kan klatre på hylder og ovenpå skabe,
så for dem tror jeg der er mere plads end der er til mig, selv om
lejligheden ikke er oversået med katteting.
Hilsen Eva
Trine Alsing <ta@dli.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ck449.25$oz5.414@news.get2net.dk...

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 07-08-02 18:45

Trine Alsing wrote:
Skal jeg have en kat mere?? Jeg har jo kun
:: 45 kvm....
::
:: Venter spændt på jeres meninger...
::

Min mening er jo præcis lige så forudsigelig som de andres
Selvfølgelig skal du da det! Og jeg vil også mene, at en killing, gerne en
dreng, må være sagen. Killingekrudten er langt mere udholdelig, når den kan
udfoldes med en anden kat og ikke skal "gå ud over" menneskerne hele tiden.
Og Luna vil kunne forme den nye kat som hun nu vil ha' den

Pladsmæssigt bør det ikke blive et problem. Selv har vi ca. 25 m2 pr. kat
for tiden (altså 8 katte på 200 m2), og for dit vedkommende ville det jo
blive noget lignende. Den ene af vores killinger skal jo som bekendt flytte
over til Kate, og her bliver han kat nr. 4 i en lejlighed på størrelse med
din, og det har jeg ingen betænkeligheder ved.

Og så må jeg jo næsten lige nævne...vi har jo altså stadig to skønne
missedrenge på hhv. knap 3 og 4 måneder (Patch og Rosinen), der stadig
mangler gode hjem. Og Patch's tre søskende skal alle til Sjælland og vil
blive bragt, så geografien bør ikke stoppe dig *G*

Du kan blandt andet se billeder på
http://svangut.dk/killinger/billeder.htm
og i mit album på gruppens hjemmeside. Det er dog alle halvgamle billeder.
Jeg sender gerne de nyeste til evt. nysgerrige sjæle!

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 07-08-02 19:54

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in

> mangler gode hjem. Og Patch's tre søskende skal alle til Sjælland
> og vil blive bragt, så geografien bør ikke stoppe dig *G*

Nej, det stoppede jo ikke mig. Jeg glæder mig til at få Mowgli hjem og
kan da tilføje at de andre killinger også var dejlige.
Har Mowgli fået lov til at benytte transportkassen? Eller beholdt
Rosinen og Rufus den

Kate

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 07:39

Hej Mette

Jeg ville da blive lykkelig hvis jeg kunne lokke dig til at sende nogle
flere billeder af de to dejlige drenge til mig

Mange hilsener
Trine

Fra : Kate

Dato : 07-08-02 19:45

> få nok opmærksomhed.....så: Skal jeg have en kat mere?? Jeg har jo
> kun 45 kvm....

Tjaa, Trine, hvis det kun er plads mæssige bekymringer der afholder dig
fra at finde en legekammerat til Luna så kan jeg fortælle at jeg har en
lejlighed på ca. 43 kvm og mine 3 trives da udmærket og jeg forventer
ikke at pladsen bliver et problem når Mowgli flytter ind og bliver nr.
4

Kate

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-08-02 23:46