MS Windows
briani 27239
Gigabite
Fra : poullybaek

Dato : 07-08-02 08:37

Hvor mange bogstaver kan en gigabite indeholde?lues(%d, '%s')

http://www.kandu.dk/

Fra : Leony

Dato : 07-08-02 10:05

"poullybaek" <poullybaek.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange bogstaver kan en gigabite indeholde?lues(%d, '%s')

sammentrækning af det engelske binary digit; binært tal; binært ciffer.
Den mindste mulige informationsenhed, der kun kan antage to værdier, fx 0
eller 1, sand eller falsk, ja eller nej, plus eller minus. Otte bits
sammenfattes til byte.
Bit forkortes med ´b´, mens byte forkortes med ´B´.
kb (kilobit) - tusinde bit (1.024 bit)
Mb (megabit) - million bit (1,048.576 bit)
Gb (gigabit) - milliard bit (1.073.741.824 bit).
Fundet her:
http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=372&ord=bit

Med en milliard bit (bogstaver), så skulle der være plads til en roman eller
2 på 1 GB.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 07-08-02 19:05

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=372&ord=bit
>
> Med en milliard bit (bogstaver), så skulle der være plads til en roman

lille rettelse, der går 8 bit=en byte på et bogstav

Kenneth Rasmussen

Fra : Leony

Dato : 08-08-02 11:14

"Kenneth N. Rasmussen" <knr@hudii.dk> skrev i en meddelelse

> lille rettelse, der går 8 bit=en byte på et bogstav

Sorry, min fejl - man lærer noget nyt og får genopfrisket hukkomelsen hver
dag