Deling router til Telia ADSL modem?
Fra : jhelweg

Dato : 07-08-02 08:34

I vores store hus overvejer vi p.t. ADSL med Telia's aktuelle tilbud
(oprettelse 995kr=2 mbit forbindelse, 350 kr for op til 5000 mb per
måned- herover 10 øre per mb, dog maksimalt 650 kr per måned).

Kan vi dele forbindelsen?

Løsningen er jo uden router og formelt kun til en enkelt PC, men efter
opkald til Telia meddeler de" at de jo ikke kan forhindre, at man deler
forbindelsen ud"- det er dog ikke supporteret.

Forbindelsen skal deles mellem 5 PC heraf 2 bærbare på 4 etager i huset
så et decideret netværk med router vil vel være at foretrække?

Er det muligt at opkoble Telias modem til en router?

Har nogen erfaring om hvilke mærker, der kan anvendes eller ikke kan
anvendes??

venlig hilsen og tak

Janus

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-02 09:06

In article <GY349.5962$G3.787045@news010.worldonline.dk>, jhelweg wrote:

> Kan vi dele forbindelsen?

Ja, med samme forbehold som kundeservice har meldt ud: Det er ikke
supportet.

> Er det muligt at opkoble Telias modem til en router?

Ja.

> Har nogen erfaring om hvilke mærker, der kan anvendes eller ikke kan
> anvendes??

ZyXEL Prestige 314 og D-Link DI-804 har jeg bl.a. hørt skulle virke, men
det skulle være muligt at finde mange forskellige routere der kan dette
- det skal i bund og grund blot være en ethernet/ethernet-router der kan
få sin IP-adresse via DHCP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I am a man: nothing human is alien to me.