"link-omskifter"
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 17-02-01 12:40

Hej igen..

Hvordan laver jeg en form for omskifter eller changer til mine links?
Jeg vil gerne have det sådan at hvis en browser spørger efter en bestemt
adresse, som ikke eksisterer længere, så skal der redirectes til en anden
adresse?
Kan jeg lave et php-script som kan gøre dette på alle links på hele sitet?

Mvh.
Thomas Sinkbæk

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 17-02-01 13:14

Hej

Du kan rette i din http.conf eller srm.conf fil. Søg efter ErrorDocument
404.

Der skriver du bare den fil du vil have til at blive vist hvis URL'en ikke
findes på dit site.

F.eks.
ErrorDocument 404 /path/filname.ext
det kan også være CGI output!!!

(John =

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 17-02-01 13:21

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas Sinkbæk"
<tas@FJERN_DETTEindbakke.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

> [...]
>adresse, som ikke eksisterer længere, så skal der redirectes til en anden

Du kan via. .htaccess lave en 404 side i PHP, der kan du sådan set
gøre hvad du vil. - F.eks. fortælle vedkommende at siden ikke
eksisterer længere og derefter viderestille ham til din forside eller
noget i den stil. - Eller splitte url'en op og foretage en søgning på
dit site ud fra hvilken fil han prøvede at komme ind på :)

>Kan jeg lave et php-script som kan gøre dette på alle links på hele sitet?

Yup.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?