"Kennel" Vicky... eller hundefabrik??
Fra : Isja

Dato : 07-08-02 08:24

"Hvad er det her dog for noget?" var nok det første jeg spurgte mig selv
om da jeg for nogen tid siden tog den lange tur til NordJylland for at
se på en Basenjitævehvalp der var til salg hos en dame ved navn Connie.
Kennelen (der efter min mening ikke burde kunne kalde sig en kennel hvis
der fandtes retfærdighed for hunde) hedder Kennel Vicky.
Connie (indehaver af kennelen) sagde i telefonen til mig, at hvalpen var
5 mdr. gammel. Da jeg kom op for at se hvalpen syntes dette mig at være
umuligt da det jeg så absolut var en unghund der havde overstået første
løbetid for længe siden. Jeg har selv været opdrætter i en mange år og
så let nares jeg altså heller ikke. Da jeg gik Connie på klingen
indrømmede hun, at tæven rent faktidk var 11 mdr.... hun havde bare lige
glemt hvor gammel den var...??? Hvis man ikke engang kan huske om en
hvalp er 5 eller 11 måneder, så har man for mange hunde/hvalpe til at
tage sig rigtigt af dem.
Hun forsikrede mig, at den både kunne gå i snor og kom når man kaldte.
Da Connie endeligt fik lokket tæven ud af buret (ja - de går ALLE sammen
i bur) løb den så langt væk fra hende som den kunne og det tog godt en
halv time at få den fanget igen, hvilket min mand måtte gøre for hende.
Derefter forlangte jeg en demonstration af de påståede
halsbånd-og-line-talenter. Den stakkels tæve gik helt amok og peb, skreg
og kradsede for at komme fri. Connie løftede den op og sagde, at den nok
bare var genert nu, men den kunne altså godt... (??) Den stakkels
forskræmte hund svarede på vores mistro ved at bide Connie i jakkeærmet.
Jeg bad om lov til at tage hunden med ind i stuen hvor vi kunne sidde
stille og snakke om tingene. Der sad jeg med den lille kønne, men magre,
vovse på gulvet og prøvede at snakke den rolig. Jeg skulle jo se tænder
m.m. hvis der skulle være tale om en handel (hvilket jeg naturligvis
allerede på det tidspunkt godt vidste ALDRIG ville ske). Det kunne jeg
efter et stykke tid få lov til, men rolig blev tæven aldrig. Da Connie
bøjede sig ned over den for at løfte den op tissede den på gulvet.
Vi havde selvfølgelig for længst bestemt os. Vi køber IKKE hund ved en
hundehandler!! Og det ligemeget hvor ondt det gør at efterlade en lille
stakkel som den omtalte tæve. Jeg bad om lov til at se resten af hendes
"kennel" - sådan bare af kolegial interesse... Jeg blev virkeligt rystet
og er det endnu når jeg tænker på det syn der mødte mig... En masse
understimulerede hunde der stod og gøede og gøede eller lå apatisk hen i
beskidte, kolde og våde bure. Et faldefærdigt og utæt gammelt stuehus
som blev brugt til "fødestue". Der STANK inde i huset. Der var koldt og
utæt og på møgbeskidte gulve i indhegninger lå tæver af flere racer med
deres nyfødte eller lidt ældre hvalpe. Jeg GRÆD indvendig!!!
Hundene var sky og ustimulerede eller virkede hidsige og stressede.
Hele kennelen var forfærdelig beskidt og overfyldt.
Connie selv virkede ligeglad og irritabel...

Jeg vil bede alle dem der læser dette om at advare andre mod den kennel
og ALDRIG købe hund der!
For hundenes skyld!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Freedom

Dato : 07-08-02 08:57

Prøv at læse de gamle mails om denne kennel her på stedet fra 17/6-2002

og her: http://www.heste-nettet.dk/forum/1/162442/162442/

Iben

Fra : Martin

Dato : 07-08-02 09:13

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at læse de gamle mails om denne kennel her på stedet fra 17/6-2002
>
> og her: http://www.heste-nettet.dk/forum/1/162442/162442/
>

> Iben
>
> "Isja" <Isja.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Det er sjovt for da vi var der oppe, virkede hundene glade og friske og de
ville allesammen gerne snakkes med. Det gamle faldefærdige stuehus, virkede
også rent og tæt nok. (det var noget gammelt lort, men det var da helt). De
våde og klamme bure, var rene og fine da vi var der oppe, og jeg tror ik at
hun har gjort det fordi vi kom der op for at kigge. (Vi var der oppe for at
se kennelen og ikke for at købe hund)

MVH

Martin Christiansen

Fra : Heidi Sjursen

Dato : 07-08-02 21:15

[ From: "Isja" <Isja.news@kandu.dk>]

<snip om kennel>

En sånn fortelling virker kanskje mer troverdig om man tør å underskrive
med fullt navn? Bare en observasjon, jeg vet ingenting om den nevnte kennel.

Heidi Sjursen
--
http://www.sofar.dk

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 08-08-02 11:30

"Isja" <Isja.news@kandu.dk> wrote in message news:<ZO349.5522$G3.786545@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Connie selv virkede ligeglad og irritabel...
>
> Jeg vil bede alle dem der læser dette om at advare andre mod den kennel

Hejsa!
Jeg kender ikke noget stedet, men synes naturligvis det lyder
frygteligt. Jeg vil derimod gerne vide om der er (eller rettere om I
har) foretaget nogen anmeldelse af denne kennel? Hvis det står så
slemt til må der da være tale om overtrædelse af dyreværnsloven.

Med venlig hilsen

Mette