Outlook 2000 og adgnag til andres kalender~
Fra : Berit Hartvit

Dato : 17-02-01 11:28

Hej

Jeg vil bare høre om andre har oplevet lign. problem:

I et større netværk med Exchange 5.5 og Outlook 2000 på klienter er der en
afdeling på 20-30 personer, hvor det kun kan lade sig gøre at se de andres
kalender hvis deres Outlook er tændt. Hvis pc'eren er slukket er det ikke
muligt, og beskeden "mappen kan ikke vises" kommer. De har ikke deres
kalender i private mapper, og hvis man med administrator prøver at åbne
deres kalender, når deres pc er slukket, kan man godt se deres
kalender?????????

mvh
Speednissen

Fra : pre

Dato : 17-02-01 19:28

Mon ikke der bare mangler en "Delegate" eller flere, med tilladelse til
at se Kalender og/eller Private mapper?

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Berit Hartvit

Dato : 18-02-01 20:04

Hvis du mener tilladelserne i kalenderen - så nej alle har tilladelserne i
orden - de står som i de resterende 600 brugere som ikke har problemer??
mvh
Speednissen

Fra : pre

Dato : 20-02-01 17:30

Når et antal PC'er "opfører sig" anderledes end alle de andre i et
netværk, er der en forskel i konfigurationen et eller andet sted.
Logisk burde det i dette tilfælde være i forbindelse med kalenderen, men
alt kan tænkes - Security indstillinger i IE, forskellige anti-virus
programmer, blokering af Script, printere, og givetvist meget andet.
Dagens Outlook har mange tråde til andre programmer og det har vist sig
at flere tredieparts programmers indstillinger, eller filplaceringer,
kan give udslag de mærkeligste steder.

Èn ting er givet, et program gør hvad det er stillet til, den ene vej
eller den anden, så fejlen må kunne findes.

Fra : Berit Hartvit

Dato : 21-02-01 00:42

Umiddelbart er den eneste der er sket (ingen nyinstallationer) er at vi er
igang med en helt ny IP-struktur, så de har fået nogle nye ip-adresser. Alt
kører over DHCP, men der dog den forskel at de sidder i et nætværk som har
lidt anderledes forhold end "os andre". De kører op mod 2 firewalls i
forhold til os andre, der kun bruger 1, men der er ikke andre ting
overhovedet som ikke fungerer hos dem efter omlægningen end lige denne lille
detalje????
Giver det nogen mening???

Fra : pre

Dato : 22-02-01 11:50

Mit gæt ville være den nye IP-struktur, men det er nok lidt for
vanskeligt at teste på lokalt plan. Hvis du kan gi' mig en konkret
beskrivelse (som en tekniker kan "forstå"), så kan jeg prøve at
forelægge det for en af de få, der kan håndtere de ting i hovedet. Jo
flere detailler, jo bedre - personnummer kræves ikke, men ellers. Og
meget gerne på Engelsk.

--
Mvh.
pre