Telia ADSL og e-mail?
Fra : ThomasRinge

Dato : 07-08-02 08:19

Jeg overvejer at bestille Telia ADSL, men synes produktmaterialet er
lidt "tyndt", og vil derfor høre, om der er nogen, der har erfaringer
med følgende:

- Der står, at der er adgang til en portal med mail m.m.. Er der også
adgang til "rigtig" mail via POP3?
- Hastigheden beskrives som "op til 2 Mbit". Betyder det, at man som
regel har tæt på 2 Mbit, eller at man i særlige tilfælde (ingen andre
kunder online, bor tæt på centralen o.s.v.) kan være heldig at have 2
Mbit?
- Er der i øvrigt noget særligt, man skal være opmærksom på ved overgang
fra ISDN til ADSL (jeg har brug for at kunne spille online, hente email,
surfe, ftp samt tjenester á la Kazaa).

Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-02 09:09

In article <UJ349.5353$G3.786237@news010.worldonline.dk>, ThomasRinge wrote:

> - Hastigheden beskrives som "op til 2 Mbit". Betyder det, at man som
> regel har tæt på 2 Mbit,

Ja. Denne klausul er der kun for at tage højde for at ikke alle
kobberpar i landet er af god nok kvalitet til at levere en 2Mbps linie.

> - Er der i øvrigt noget særligt, man skal være opmærksom på ved overgang
> fra ISDN til ADSL (jeg har brug for at kunne spille online, hente email,
> surfe, ftp samt tjenester á la Kazaa).

Det skulle ikke være noget problem, så længe du bruger løsningen som
leveret fra Telia og ikke sætter en router på.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Superior ability breeds superior ambition.

Fra : Anders Grauballe

Dato : 07-08-02 13:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle ikke være noget problem, så længe du bruger løsningen som
> leveret fra Telia og ikke sætter en router på.

Hvad skulle der da ske ved at sætte en router på og kan man det?

/Anders

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-02 13:14

In article <t7849.6525$G3.810734@news010.worldonline.dk>, Anders Grauballe wrote:

> Hvad skulle der da ske ved at sætte en router på og kan man det?

Så begynder man at NAT'e, og så går visse applikationer i stykker (spil,
messenger, VPN og andre).
Man kan sagtens sætte en router på, men det er ikke supporteret af
Telia.

--
Andreas Plesner Jacobsen | We have art that we do not die of the truth.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 07-08-02 13:26

ThomasRinge <ThomasRinge.news@kandu.dk> wrote:

> - Der står, at der er adgang til en portal med mail m.m.. Er der også
> adgang til "rigtig" mail via POP3?

Nej.

Det er dog muligt at oprette eksempelvis et Telia Time
(gratis)abbonement (eller tilsvarende hos andre udbydere
og på den måde få en pop-box.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Bother", said Pooh, and inhaled.