IP adresse
Fra : Jan Lassen

Dato : 07-08-02 01:39

Hejsa NG...

Jeg slås lidt med at få lavet mig en side der skal vise IP adressen på den
der besøger den, - men efter meget øvle bøvle, og kasten rundt med html
koder m.m. så er jeg på nippet til at opgive.

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg fanger IP adressen???

MvH

Jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-02 01:47

On Wed, 7 Aug 2002 02:39:13 +0200, "Jan Lassen"
<jan.lassen_no_sp@m_mail.dk> wrote:

>Jeg slås lidt med at få lavet mig en side der skal vise IP adressen på den
>der besøger den, - men efter meget øvle bøvle, og kasten rundt med html
>koder m.m. så er jeg på nippet til at opgive.

Det vil normalt kræve et serversprog, som fx SSI, PHP, ASP, perl, etc.

Alternativt findes der nogle gamle java-kald, hvor man kan få
computeren til at forsøge at give den IP-adresse, den mener, den har -
men det er vist begrænset til Netscape 4, plus at man ofte blot vil få
en IP-adresse tilhørende et lokalnet.

Hvilket problem prøver du at løse?

--
- Peter Brodersen