MS Windows
briani 27239
mappe c$ i WinXP
Fra : Henrik

Dato : 07-08-02 00:11

Hejsa

På Win2000 og NT4 kan man mappe som standard mappe alle drevene på en
computer ved at mappe c$, d$ osv.

f.eks.
C:\>net use \\server\c$
og så bagefter indtaste et administrator-login og -password, men jeg synes
ikke helt WinXP opfører sig på samme måde, for når jeg forsøger at mappe
f.eks. c-drevet for jeg access denied

C:\>net use \\10.0.0.3\c$
The password is invalid for \\10.0.0.3\c$.

To connect [SERVERNAME]\Guest to 10.0.0.3, press ENTER, or type a new user
name: [administratorname]
Enter the password for 10.0.0.3: ************

System error 5 has occurred.

Access is denied.

Hvis jeg kigger i Computer Management er drevene delt, så hvad er det lige
der går galt ?

Og hvad er passwordet til Guest ?

Mvh
Henrik

Fra : René Iversen

Dato : 07-08-02 06:16

"Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> På Win2000 og NT4 kan man mappe som standard mappe alle drevene på en
> computer ved at mappe c$, d$ osv.
>
> f.eks.
> C:\>net use \\server\c$

net use drev: \\pc\share\

du har ikke skrevet hvilket drev det skal tildeles...fx f-drev.

Fra : Henrik

Dato : 07-08-02 09:34

"René Iversen" <riversen@REMOVEget2net.dk> wrote in message

> "Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> net use drev: \\pc\share\
>
> du har ikke skrevet hvilket drev det skal tildeles...fx f-drev.

Det gjorde igen forskel

Fra : Mikkel

Dato : 07-08-02 12:03

> C:\>net use \\10.0.0.3\c$
> The password is invalid for \\10.0.0.3\c$.
>
> To connect [SERVERNAME]\Guest to 10.0.0.3, press ENTER, or type a new user
> name: [administratorname]

Sidder ikke lige med en XP, som jeg kan connecte til, men prøv følgende:

Net use (drev) \\10.0.0.3\c$ /user:(administratornavn på maskinen du kobler
op til)

/Mikkel

Fra : Henrik

Dato : 07-08-02 13:52

"Mikkel" <palle_bib@hotmail.com> wrote in message

> Sidder ikke lige med en XP, som jeg kan connecte til, men prøv følgende:
>
> Net use (drev) \\10.0.0.3\c$ /user:(administratornavn på maskinen du
> [...]
Det har virket hvis serveren er en Win2k, men når serveren (og workstation)
er WinXP sker der dette:

C:\>net use * \\10.0.0.3\c$ /user:[administratornavn]
The password or user name is invalid for \\10.0.0.3\c$.

Enter the password for '[administratornavn]' to connect to
System error 1326 has occurred.

Logon failure: unknown user name or bad password.

Jeg har brugt det samme login som jeg bruger på serveren til at logge på
med, det er godt nok underligt

Mvh
Henrik