Køb af jolle
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 22:21

Er der nogen der har gode råd mht. køb af jolle til fiskeri. Hvad skal man
være opmærksom på. Hvad koster en jolle brugt? Hvor stor skal man købe den?
Mvh
Peter

Fra : Sune

Dato : 07-08-02 13:23

Hej Peter

Jeg har selv lige været turen igennem.
Der er en masse du skal tænke over først.
-Hvor mange skal der være plads til i båden.
-Ønsker du også at trolle
-Hvor skal du fiske
-Skal den ligge fast i havn,på strand eller trailer.

Jeg selv valgte en 15 fods glasfiberjolle med en lille overdækning foran og
en 20 hk motor.
Inkl. pressening og trailer til bil slap jeg med 14.300,- kr.

En glasfiberjolle er nem at vedligeholde.
Når du har trailer kan du næsten fiske hvor du har lyst fra kysterne og du
skal ikke betale en dyr havneplads.
I min 15 fods er der 6 pladser, men jeg vil nødig være mere end 2 og højst 3
lystfiskere.

Jeg fandt min båd på en auktion på www.qxl.dk , men der findes også en
lignende auktion på www.yahoo.dk.

Ellers er der www.dba.dk, www.gulgratis.dk og www.udkik.dk Alle tre har
konstant mange joller til salg. Med lidt tålmodighed kan du godt finde en
billig jolle.

mvh
Sune