Kamouflering af portnummer.
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-08-02 21:50

Hejsa..

Jeg har netop sat et webinterface op på en mailserver. Man kalder
dette interface ved at skrive http://domæne.dk:1000. Det irriterer
mig lidt, dels fordi man skal huske http:// foran og dels fordi
man skal huske på et nummer.

Kan man lave en lille html-fil der som det eneste den gør er at
kalde førnævnte adresse, lidt i stil med:

*** index.html ***
goto http://domæne.dk:1000

Skriv gerne den fulde syntaks da jeg er en knold til html..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 06-08-02 22:11

Du behøver ikke skrive http:// du skal bare ikke skrive www.

> Kan man lave en lille html-fil der som det eneste den gør er at
> kalde førnævnte adresse, lidt i stil med:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=www.domæne.dk:1000">

En metatag du kan sætte ind mellem <head> og </head> i din side. så springer
den automatisk videre til www.domæne.dk efter 0 sekunder.

\Henrik

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-08-02 22:23

On Tue, 06 Aug 2002 23:10:51 +0200, Henrik Hejbøl Jensen wrote:

> <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=www.domæne.dk:1000">

Én ting er, at man i browerne typisk ikke behøver at taste http:// osv.,
men HTML-kode bør altid være så korrekt som muligt, for det vil typisk
blive behandlet af andet en menneskebrowsere. Desuden giver korrekt kode
længere levetid for éns materiale. Og i ovenstående tilfælde skal der
http:// foran.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-08-02 22:29

"Henrik Hejbøl Jensen" wrote:

> Du behøver ikke skrive http:// du skal bare ikke skrive www.

Det kan ikke gøre det, ikke i IE i det mindste, det er skam
testet..

> <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=www.domæne.dk:1000">
>
> En metatag du kan sætte ind mellem <head> og </head> i din side. så springer
> den automatisk videre til www.domæne.dk efter 0 sekunder.

Super, jeg har nu en htmlfil med de tre linier og det funker bare,
takker for den fine assistence..

Fra : dudsen

Dato : 06-08-02 22:45

Thomas Strandtoft wrote:

> Hejsa..
>
> Jeg har netop sat et webinterface op på en mailserver. Man kalder
> [...]

Tjaa det er vel et spørgmål on vane eftet noget til er det ikke et
problem.
> [...]
>
> *** index.html ***
> goto http://domæne.dk:1000
>
> Skriv gerne den fulde syntaks da jeg er en knold til html..
et eller andet
et eller andet sted inde i <head> </head> for et alm validerende html
dokument burde gøre trikket.

Har du php tilrådighed på serveren kan følg gøre trikket
<?php
header("Location: http://www.domæne.dk:1000");
?>
dette putter du i en fil og kalder den index.php er det en apache
server burde du kunne bruge .htaccess filen redirect
http://www.domæne.dk:1000

men ingen af disse løsninger kamuflere den oprindelige adresse
browserens adresselinie vil vise http://www.domæne.dk:1000 dette kan
omgås ved brug af frames men det må du selv læse dig til hvordan man
gør.

--
Daniel Udsen
Experience is that marvelous thing that enables you recognize a

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-08-02 15:54

dudsen wrote:

> Tjaa det er vel et spørgmål on vane eftet noget til er det ikke et
> problem.

Det er rigtigt nok, men hvis du kender IE, så ved du at den
forsøger at genkende en adresse blandt de sidst brugte. Kalder jeg
siden webmail.domæne.dk får jeg den foreslået allerede når jeg har
skrevet we, hvorimod jeg ved http://domæne.dk:1000 når helt hen
til det sidste : før den selv foreslår det rigtige. Noget andet er
at det ikke kun er mig der skal bruge det, så det må gerne være en
adresse i et format folk umiddelbart kender og kan huske..

> et eller andet sted inde i <head> </head> for et alm validerende html
> dokument burde gøre trikket.

Jeg har lavet den med 0 i refresh, er der er fidus i at bruge 1 i
stedet??

> [...]
> browserens adresselinie vil vise http://www.domæne.dk:1000 dette kan
> omgås ved brug af frames men det må du selv læse dig til hvordan man

Det er ikke vigtigt at den skjules, så det gider jeg ikke bokse
med..

Nok engang, tak for forslagene til jeg alle..

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 07-08-02 20:12

> Jeg har lavet den med 0 i refresh, er der er fidus i at bruge 1 i
> stedet??

Der går 1 sekund i stedet for 0... hvis du bruger 3600 skifter den efter 1
time...

\Henirk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 06-08-02 22:23

Den 06-08-2002 22:50, ævlebævlede Thomas Strandtoft løs om:

[snip]
> [...]
>
> *** index.html ***
> goto http://domæne.dk:1000
>
> Skriv gerne den fulde syntaks da jeg er en knold til html..

Hej Thomas

Følgende skulle gøre det:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Omdirigering</title>
</head>
Hvis siden ikke skifter automatisk klik <a
href="http://domæne.dk:1000">her.

Ovenstående skifter efter 1 sekund. Det er i meta tagget at det hele sker.

Mvh
Morten