MS Windows
briani 27239
XP drillerier
Fra : Morten F. Christense~

Dato : 06-08-02 21:38

Hej NG

Som servicetekniker på internetforbindelse, kommer jeg ud til en del kunder.
En sjat af dem har installeret Win XP af den "uofficielle" udgave. Jeg
oplever ofte de har små problemer med Xp, enten det kan være brænder, cdrom
eller et program der ikke kører optimalt. Som sagt er det min opfattelse at
det kun er "kopiudgaven" der driller. Jeg har selv prøvet Xp hjemme, på min
gamle pentium III 550, og er oplevede jeg brænderen ikke virkede ordentligt
(selvom nye drivere blev inst.) printeren flippede ind i mellem, men uden
nogen form for systematik. Jeg har kørt med win98me siden maskinen var ny,
og det har kørt formidabelt. Jeg kunne simpelthen ikke få maskinen til at
køre ordentligt,- så 98me (har licens blev atter installeret.
Jeg kom herefter til at snakke med en kunde, som nævnte var datamatiker, og
jeg forelagde ham min oplevelse. Han fortæller at MS har formået at lave Xp
så snedig, at ikke officielle udgaver (kopier) laver disse numre med ens
hardware/software. Mit spørgsmål er så,- er dette en and, eller er der noget
om snakken?

Med venlig hilsen

Morten Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 22:14

< Mit spørgsmål er så,- er dette en and, eller er der noget om snakken?>

Det er en and........

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-08-02 22:52

"Morten F. Christensen" <nospam_frisk@pc.dk> skrev....

> Han fortæller at MS har formået at lave Xp
> så snedig, at ikke officielle udgaver (kopier) laver disse numre
> med ens hardware/software. Mit spørgsmål er så,- er dette en
> and, eller er der noget om snakken?

Det er en and. Men måske er der en anden mere fornuftig forklaring på
dine oplevelser med pirat XP'ere.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg benytter en pirat udgave af XP.
Jeg har ganskevist på helt legal vis erhvervet mig en XP Pro, men da
jeg ganske ofte skifter hardware i min maskine ville jeg ganske ofte
skulle genaktivere min XP, hvilket jeg finder urimeligt.

Jeg har derfor hentet en udgave på nettet der ikke skal aktiveres,
vel vidende at det i princippet er ulovligt. Nå, men en af de pirat
versioner af XP jeg fik hentet viste sig at være en mærkværdig
hybrid. Under installation lignede den en XP Home men efterfølgende
identificerede den sig som en XP Pro. Dog var der visse mangler,
bl.a. manglede GPEdit. Den version havde jeg en del problemer med,
før jeg indså at noget var helt galt. Måske er den den samme version
du er stødt på rundt omkring?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Iiggiti

Dato : 08-08-02 22:07

Jeg tror du skal skifte til Linux. Meget sjovere:

cd /pub/
more beer

Mvh

Iiggiti