Ændring af sekundær
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-08-02 18:11

Hej.

Skal man have fat i dk-hostmaster for at ændre sekundære nameservere
for et .dk-domæne, eller er det nok bare at opdateret den primære?

Jeg synes ikke redelegeringsformularen på http://dk/ giver mulighed
for at angive andet end den primære nameserver?

Mvh.

--
"Of course, this is a heuristic, which is a fancy Adam Sjøgren
way of saying that it doesn't work." asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-08-02 21:43

On Tue, 06 Aug 2002 19:10:38 +0200, Adam Sjøgren wrote:
> Hej.
>

> Skal man have fat i dk-hostmaster for at ændre sekundære nameservere
> for et .dk-domæne

Ja.

> eller er det nok bare at opdateret den primære?
>
> Jeg synes ikke redelegeringsformularen på http://dk/ giver mulighed
> for at angive andet end den primære nameserver?

Du ændrer den der, og så trækker DK hostmaster information om
aktuelle nameservere derfra.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-08-02 08:54

On 06 Aug 2002 20:43:17 GMT, Jesper Skriver wrote:

> Ja.

> Du ændrer den der, og så trækker DK hostmaster information om
> aktuelle nameservere derfra.

Ah, ok. Er der en knap eller procedure til at gøre hostmaster
opmærksom på at et nyt hjemtræk er nødvendigt, eller sender man bare
en email?

Tak for hjælpen,

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 07-08-02 12:58

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>Ah, ok. Er der en knap eller procedure til at gøre hostmaster
>opmærksom på at et nyt hjemtræk er nødvendigt, eller sender man bare
>en email?

Man sender en fuld redelegering, inkl. faxet underskrift. Det er kun når
man gør det at de slår de sekundære op i den primære og ændrer dk-zonen
tilsvarende. (Og de tjekker ved samme lejlighed at alle serverne er
godkendte.)

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 07-08-02 13:01

Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:

> [...]
>man gør det at de slår de sekundære op i den primære og ændrer dk-zonen
>tilsvarende. (Og de tjekker ved samme lejlighed at alle serverne er

Der findes dog forresten også noget der hedder "intern redelegering", som
kan bruges når zone-c ikke ændres, og så kan man slippe for underskriften
- men det vil de vist nu til dags kun hvis man redelegerer mindst 10
domæner på én gang.

(Logikken i at underskriftskravet afhænger af antallet af domæner kan jeg
ikke lige se, men sådan er det.)

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 07-08-02 13:33

On Wed, 07 Aug 2002 14:00:48 +0200, Jesper Dybdal wrote:

[...]

> [...]
> kan bruges når zone-c ikke ændres, og så kan man slippe for underskriften
> - men det vil de vist nu til dags kun hvis man redelegerer mindst 10

<http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&language=da#28>

Det er ingen grænse på min. 10 domæner pr. gang.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-08-02 16:46

On 07 Aug 2002 12:32:52 GMT, Michael Lyngbøl wrote:

> <http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&language=da#28>

> Det er ingen grænse på min. 10 domæner pr. gang.

Hvad betyder dette så (fra ovenstående side):

"# Der skal være min. 10 og max. 1000 .dk domæner pr. email."

?

Konklusionen er altså, at jeg skal redelegere mit domæne til den samme
primære nameserver som den hele tiden har haft (og stadig skal have),
fordi det har den bivirkning at de(n) sekundære nameservers navn
hentes fra den primære.

Det ku' være det skulle stå i faq'en

Mvh.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 08-08-02 21:47

On Wed, 07 Aug 2002 17:46:08 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Hvad betyder dette så (fra ovenstående side):
>
> "# Der skal være min. 10 og max. 1000 .dk domæner pr. email."
>
> ?

At man alligevel skal prøve det

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 09-08-02 19:57

Michael Lyngbøl <lyngbol@wheel.dk> wrote:

>At man alligevel skal prøve det

Jeg kender i hvert fald til ét tilfælde hvor en intern redelegering blev
afvist fordi der ikke var 10 domæner.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-08-02 21:49

On 08 Aug 2002 20:46:36 GMT, Michael Lyngbøl wrote:

> At man alligevel skal prøve det

Well, jeg er jo så autoritetstro at jeg gør som der står på websitet,
så jeg har sendt redelegeringsformularen og faxet den anden
formular...

Mvh.

--
"Okay, så håll käften och ta ner händerna, det är bra" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk