Hundesvømning
Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 06-08-02 20:27

Hej Nyhedsgruppe!
Blot en lille beretning om hvordan det går med svømningen....
Alba, schnauzer på 4 år som gik ret meget i panik i vand, har nu været
afsted 3 gange og det går virkelig godt!
Jeg turde jo ikke andet end at købe en redningsvest til hende, fordi
jeg ikke ville risikere at hun fik endnu flere dårlige oplevelser med
vand. Jeg tror det var godt jeg gjorde det, for ret hurtigt (allerede
1. gang) holdt hun op med at bare at plaske i vandet, og begyndte at
svømme rigtigt. I dag kom hun så af med redningsvesten efter at have
svømmet et par baner, og svømmede derefter i ro og mag endnu et par
baner. Bedst af alt er, at hun rent faktisk ser ud til at nyde det og
har på intet tidspunkt været ked af det. Det hjælper naturligvis også
på sagen at man får en tørfisk efter hver bane!
Vi har haft selskab af nogle forskellige, først Line og Kai Tore med
Rottweilerne, Diva og Nasse, og nu er endnu en schnauzer der ikke ved
den kan svømme også kommet med.
Der kommer tilsyneladende en del hunde til svømning derude, og dem der
har stedet er søde mennesker, så stedet kan absolut anbefales.
Stedet hedder:
Stald Hammerthor
Søbjergvej 55
Tulstrup, Ikast