MS Windows
briani 27239
ødelagt SAM database Win XP
Fra : news.tiscali.dk

Dato : 06-08-02 21:15

Det ser ud til at jeg har fået ødelagt min Security Access Manager (SAM)
database, så nu kan jeg ikke starte min Win XP Pro, den stopper ved login
med en formentlig fejlagtig besked - 0xc0000001 - om at den ikke kan
initialisere SAM pga problemer med en enhed (der var fejlmelding på SAM
filen inden nedlukning).

Jeg har en 3-4 uger gammel backup (image på harddisk af samme størrelse),
som jeg måske kunnek kopiere SAM databasen fra. Problemet er bare at jeg er
låst ude fra systemet, da SAM styrer adgangskontrol. Ifølge manualen vil jeg
heller ikke kunne komme ind via genoprettelseskonsollen - manualen skriver
bare ikke hvad man så gør.

Nogen gode ideer?

Hilsen Palle, Hillerød.

Fra : Palle M. Pedersen

Dato : 06-08-02 22:15

Beklager min fejlagtige afsender.
Hermed korrigeret.

Palle

Fra : Palle M. Pedersen

Dato : 07-08-02 22:24

En reinstallation med valg af "Reparer" løste problemet.
Alle indstillinger og installationer var intakte, blot var password til
Adminstrator fjernet!

Hilsen Palle