Incy Wincy Spider
Fra : Rikke Glaring

Dato : 06-08-02 20:09

Jeg leder med lys og lygte efter en sang, jeg har hørt i en film. Jeg ved
ikke, hvad filmen hed og heller ikke om den kun har været sendt i tv eller
om den også har været vist i biograferne - under alle omstændigheder er det
længe siden...

Sangen er den gamle engelske børnesang "Incy Wincy Spider" men den synges i
en poppet udgave af en kvindelig sanger og med en noget anderledes melodi
end den man normalt kender.

Jeg håber, der er nogen her, der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Rikke Glaring

Fra : Martin Møller

Dato : 06-08-02 20:59

"Rikke Glaring" <rikke@glaring.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end den man normalt kender.
>
> Jeg håber, der er nogen her, der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Mener de to små piger synger den i "Araknofobi".

Martin

Fra : Mads Lund

Dato : 07-08-02 08:43

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message

> "Rikke Glaring" <rikke@glaring.dk> skrev i en meddelelse

> Mener de to små piger synger den i "Araknofobi".

I en poppet udgave og med en noget anderledes melodi end den man normalt
kender?
Men hey - du ramte da rigtigt med den kvindelige sanger... :)

Og nej, jeg kan heller ikke hjælpe med at identificere sangen. Jeg blander
mig bare.

--
Mads Lund
http://www.madslund.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-08-02 15:12

> [...]
> end den man normalt kender.
>
> Jeg håber, der er nogen her, der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Det er et børnerim.
http://www.viscotland.org.uk/textimages/VISKIDS/under%208's/readalong/rhymes
..htm

Lidt nede på siden står rimet og man kan høre sangen.

PS det tog mig 2 minutter at finde på google ;)

Fra : Rune Zedeler

Dato : 07-08-02 15:31

Rikke Glaring wrote:

> Jeg håber, der er nogen her, der kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Ingen hjælp her, men jeg vil da lige nævne at den kører (i en afair
tung-rock-wannabe-version) under rulleteksterne i 8 legged freaks

-Rune

Fra : hobnobs

Dato : 22-08-02 09:59

Ja da. Den synges i filmen Heartburn (Dansk titel: Til ægteskabet os
skiller) fra 1986. Sangen hedder "Coming Around Again" og inkluderer i hvert
fald noget af "Itsy bitsy spider" (som den hedder i 9 ud af 10 udgaver
o) )

Hvis det altså er *den* du leder efter......

- hobnobs

Fra : hobnobs

Dato : 22-08-02 20:11

..... og den er med Carly Simon.