Iframes + frames eller andet?
Fra : Bo Dudek

Dato : 06-08-02 20:06

Hejsa

Jeg har gang i et website, som jeg er tvunget til at opbygge i frames.
Dette begrunder jeg med, at jeg skal bruge et forum lavet i PHP, som
ville tage måneder at modificere, så det kan bruges i tabeller.

Framesettet skal ca. se således ud:

* * * *
* * * *
* * * *
* 1 * 2 * 3 *
* * * *
* * * *
* * * *
* * * *
* * * *
* * * *

Hvor mainframen bliver nummer 2. Problemet er, at jeg IKKE vil have en
scrollbar siddende imellem frame 2 og 3, men den skal derimod være
HELT til højre.

Har nogen en løsning på dette?? Jeg har selv spekuleret i at blande
iframes med frames, men er usikker på

1) om det kan lade sig gøre
2) iframe og browserkompatibilitet

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 06-08-02 20:28

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har gang i et website, som jeg er
> tvunget til at opbygge i frames.

:-|

> Har nogen en løsning på dette?? Jeg har selv spekuleret
> i at blande iframes med frames, men er usikker på
> 1) om det kan lade sig gøre

Det burde det kunne --- hvis du laver et frameset

** 1 ** 2 **

Og derefter indsætter 3 med en iframe i 2

** 1 ** 2 #3# **

Så burde det virke som du ønsker.

> 2) iframe og browserkompatibilitet

IE 4 og nyere
NS 6 og nyere
Stort set alle andre browsere

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 06-08-02 20:33

[...]

jeg er lige røget ud i en løsning, som jeg bedre kan lide.. det er
nemlig kun forummet, som har brug for en iframe, så istedet for at
lave alt til frames, bibeholder jeg mit oprindelige table design, og
når brugeren vælger menupunktet 'forum' bruges en <iframe> (tester
vha. php)..

det fungerer fint bortset fra een ting.. jeg har problemer med at få
min iframe til at være 100% høj.. dvs, den må kun være så høj, som der
er indhold (fx. tekst) til.. hverken mere eller mindre..

burde denne ikke virke:

<iframe name="mainframe" scrolling="no" width="100%" height="1200"
frameborder="0" src="mainframe.htm">

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 06-08-02 20:41

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> dvs, den må kun være så høj, som der
> er indhold (fx. tekst) til.. hverken mere eller mindre..

Mener du så der ikke kommer scroll-bars?

Fra : Bo Dudek

Dato : 06-08-02 20:49

[...]
>Mener du så der ikke kommer scroll-bars?

til dels.. der må nemlig ikke være scrollbars i iframen, men der skal
derimod dukke en scrollbar op yder til højre..ehm.. forstil dig denne
her:

hvorfor virker min height ikke??

Fra : Bo Dudek

Dato : 06-08-02 21:15

[...]
>hvorfor virker min height ikke??

det skal forresten nævnes, at hvis jeg f.eks. sætter højden til 1200,
så udvider min iframe sig pænt, som den skal - dog ikke efter
indholdet - men sættes den til 100%, så har den en underlig lav
størrelse

jeg har prøvet at sætte height i <iframe> og også i css.. intet
virker..

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 06-08-02 22:24

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> intet virker..

Prøv uden tabel :

<head>
<title>Iframe test</title>