Seriel kabel
Fra : Søren Lundfald

Dato : 06-08-02 19:09

Er et seriel kabel der bruges mellem 2 PC'er krydset eller "lige-over"?

Mvh
Søren Lundfald

Fra : TheZub

Dato : 06-08-02 19:30

det skal være et krydset det hedder også (så vidt jeg kan huske) et
"null-modem" kabel

Jacob

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-08-02 20:42

"TheZub" <thezub@thezub.dk> skrev i en meddelelse
> det skal være et krydset det hedder også (så vidt jeg kan huske) et
> "null-modem" kabel

Naaa ... du har ret i at det skal være krydset, men jeg tror nu de fleste
forbinder udtrykket "null-modem" med et serielt kabel (9 el. 25-pins)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-08-02 21:46

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> "TheZub" <thezub@thezub.dk> skrev i en meddelelse
>
> Naaa ... du har ret i at det skal være krydset, men jeg tror nu de fleste
> forbinder udtrykket "null-modem" med et serielt kabel (9 el. 25-pins)

Tror nu nok mere der blev tænkt på kabelstikkene, et normalt seriel kabel
har Hun stik mod PC og han mod ekstern enhed.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : WE

Dato : 06-08-02 20:41

Ja, og stikkene er også anderledes end på et almindeligt serielt kabel
(modemkabel).

v.h.

Fra : Mester Jakel

Dato : 06-08-02 22:07

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in news:3d5010b0$0$671
$d40e179e@nntp04.dk.telia.net:

> Er et seriel kabel der bruges mellem 2 PC'er krydset eller "lige-over"?

Ingen af delene. Det hedder et null-modem og fås både som kabel og adapter
og har en helt speciel kodning uanset og det er 9- el 25 pins.

http://www.bn-elektronik.dk/Roline%202001/jpg/rol2001_028.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-02 12:24

Søren Lundfald wrote:
> Er et seriel kabel der bruges mellem 2 PC'er krydset eller "lige-over"?

PC1 PC2

pin pin

2 ------------------------ 3

3 ------------------------ 2

5 ------------------------ 5

Fra : Steen Suder

Dato : 08-08-02 01:31

greylion snabel-a gmx.net wrote:

> PC1 PC2
>
> pin pin

Sende-benet i det ene stik forbindes til modtage-benet i det andet stik
og vice versa. Og så skal de have fælles stel (ben 5).

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>