ISDN
Fra : Niels

Dato : 17-02-01 06:20

hej gruppe
Jeg kørt uhjælpeligt fast med isdn det kører ikke rigtigt
som det skal hjælp.....
Når jeg bruger ISDN modemet stopper den med at modtage og sende
har ingen problemer med analog modem og det skal siges at det kører endnu
hurtigere ind før konverteringen fint
men det er jo ikke derfor man har fået ISDN vel ?
jeg har prøvet forskellige OS, accelrator på comporten
bruger expl. 5.0, har prøvet andre ISDN driver
Modem er et diva t/a og porten er sat til 11500 baud

HJÆLP......

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-02-01 17:56

> Når jeg bruger ISDN modemet stopper den med at modtage og sende

Har du netkort i maskinen?
I så fald skal den have en fast IP, da windows har en defekt TCP/IP stak

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Niels

Dato : 17-02-01 18:25

hej Martin
Ja netkortet har en statisk IP jeg har også prøvet uden netkort.
mvh
Niels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-02-01 19:09

> Ja netkortet har en statisk IP jeg har også prøvet uden netkort.

Tjaa, så er der intet quick fix.
Prøv at forbinde comp. til jord.
Prøv evt en anden comp/OS

Det er svært at gætte sig til fejlen uden noget fejlsøgning.

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-02-01 20:05

On Sat, 17 Feb 2001 06:19:51 +0100, "Niels" <nbj1@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>bruger expl. 5.0, har prøvet andre ISDN driver
>Modem er et diva t/a og porten er sat til 11500 baud

Hvad med UART'en som håndterer comporten, er det den gængse 16550A med
buffer (det er det formentlig, hvis avancerede portindstillinger viser
buffer indstillings kontrollen). Ældre motherboards/interface kort,
kan have en 16550 uden buffer. (og det går ikke)
Seperate instikskort med comporte, som også kan køre hurtigere end
115200 (som ellers burde være OK til 64Kb), koster næsten intet.

Benny Andersen