Hurra
Fra : Lykke Juhler

Dato : 06-08-02 16:48

Hej allesammen

Hvor er det dejligt, -en kedelig regnfuld tirsdag, at komme ind på
Landsarkivet i Åbenrå.

Det første vi ser er en computer til fri afbenyttelse på nettet,- derefter
en hel masse gratis brochurer omhandlende mange af de spørgsmål man
sædvanligvis stiller arkivaren.
Papirer som man kan tage med hjem og bruge i forberedelsen til næste gang
man skal derover.

Det er vejledning i alt fra det Gotiske alfabet i forskellige
afskygninger, -gammeldags tidsregning, faderskabssager, ejendomme, soldater,
personregistre, kirkebøger i sydslesvig (en liste over kirkebogskontorer i
Tyskland), attester og udskrifter, tinglyste dokumenter og mere endnu.

Det kan godt være det har været der et stykke tid, men det er vel nok en
service der kan bruges til noget.

Samtidig var jeg heldig at finde den vielse som jeg har ledt efter i hele
Sønderjylland i 5 år uden held.
Pludselig så fandt jeg vielsen mellem Kristen Hansen Lausen og Anne Kristine
Andersen d. 4 juli 1862 i Højst sogn.

Samtidig fandt jeg højst sandsynligt deres første barn sammen, -hun blev
nemlig født dagen efter vielsen.

Ja, -sådan en dag så er slægtsforskning altså bare herligt.

Hilsen Lykke Juhler
fam.juhler@mail.telcomnet.dk