MS Windows
briani 27239
Geninstallering af xp
Fra : Morten Lyngsø

Dato : 06-08-02 16:28

Kan man (som win 98) geninstallere win xp, uden at programmer, filer og
opsætninger slettes?

/ml

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-08-02 19:21

"Morten Lyngsø" <mortenly@image.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man (som win 98) geninstallere win xp, uden at programmer, filer og
> opsætninger slettes?
>
> /ml

Nej, ikke i følge deres egen vejledning.
Der er et reparationsprogram med, men så vidt jeg kan se, skal man vide
hvilke fejl der er tale om, før man kan reparere noget som helst.

Kurt

Fra : Morten Lyngsø

Dato : 07-08-02 19:05

Hvor finder jeg dette program?
/ml

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-08-02 19:26

Det er indbygget i xp. Når du booter på cd.en bliver du på et tidspunkt
spurgt om, hvad du vil, herunder om du vil installere eller reparere ved at
trykke på r.
Så ender du ude i en kommando/dosprompt.
Hvad man så lige kan bruge det til, ved jeg ikke, idet jeg er nået frem til,
at man skal vide helt nøjagtig hvad fejlen er, og hvordan den kan kureres,
før man kan bruge det til noget.
Den kan tilsyneladende ikke lave en automatisk reparation.

Kurt

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 08-08-02 11:18

Jo den kan.

Den skal køres via installations programmet.

1. genstart maskinen og boot via CD-rom
2. start installation
3, Windows spørger om du vil reparere eller installere = VÆLG INSTALLERE
4. Windows gennemsøger dine HDD, og finder din gamle installation.
5. Windows beder dig vælge mellem installation og reparation (IGEN) = VÆLG
REPARATION
6. lad den køre færdig, og hent eventuelle opdateringer.

nu er Windows som "ny" men alle dine indstillinger er bevaret.!!

Mvh

/Flemming