MS Windows
briani 27239
XP- ned fra hylderne?
Fra : caz@w

Dato : 06-08-02 14:54

Jeg har som et rygte hørt ( skulle stamme fra JyllandsPosten), at der skulle
være så mange problemer med WinXP, at Microsoft overvejer at tage den "væk
fra hylderen"

Har det mon noget på sig??

Mvh
Carsten

Fra : Klitgaard

Dato : 06-08-02 15:04

"caz@w" <security_50@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har som et rygte hørt ( skulle stamme fra JyllandsPosten), at der
skulle
> være så mange problemer med WinXP, at Microsoft overvejer at tage den "væk
> fra hylderen"

Nah, det lyder som, ret stor, and.

--
....Klitgaard

Fra : caz@w

Dato : 06-08-02 15:06

> Nah, det lyder som, ret stor, and.
>
> --
..... ja det er jo "agurketid"..

Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-08-02 15:46

Det må have været fra deres 1. April udgave.

Fra : KeNzO

Dato : 06-08-02 17:27

Min det kører perfekt og er utrolig i forhold til de andre Win der er blevet
lavet

Så det må være en fejl
Journalisten på JyllandsPosten har enten opfundet den historie eller er han
fejlinfomeret

Fra : Snuden

Dato : 06-08-02 17:37

On Tue, 6 Aug 2002 18:27:12 +0200, "KeNzO" <bussemand@operamail.com>
wrote:

>Min det kører perfekt og er utrolig i forhold til de andre Win der er blevet
>lavet

Heh... jeg kunne bruge samme argument hvis jeg påstod, at Windows ME
er det mest stabile MS nogensinde har produceret - har aldrig haft
problemer med den på _min_ boks :) Men det ville jeg nok ikke slippe
godt fra.

>Så det må være en fejl
>Journalisten på JyllandsPosten har enten opfundet den historie eller er han
>fejlinfomeret

Utvivlsomt

--
Snuden

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-02 11:33

> [...]

skulle
> være så mange problemer med WinXP, at Microsoft overvejer at tage den "væk

Nej, med spejdergaranti!!

Der er sikkert mange problemer og fejl med XP, men den bliver ikke fjernet
fra hylderne

Der kommer bare en "opgradering" til et eller andet obskurt beløb...

Sådan bliver man nemlig verdens rigeste mand..

Claus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-08-02 13:10

Hidtil har alle servicepacks været gratis og mig bekendt er der ikke
planer om at ændre dette.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-02 14:37

> Hidtil har alle servicepacks været gratis og mig bekendt er der ikke
> planer om at ændre dette.

Måske Claus tænkte på en ny version.

Jeg er forøvrigt nysgerrig, eftersom du ikke just er ny i
nyhedsgrupperne. Du kommer ofte med relevante svar på andres spørgsmål,
men hvorfor kan du ikke finde ud af at benytte den gængse standard, når
du svarer? Det vil sige, kun citere det, der er nødvendigt for
forståelsen, og så svare under det citerede. Følger du en ny
Microsoft-standard for besvarelse af indlæg i nyhedsgrupperne, eller er
det fordi din nyhedslæser placerer markøren oven over det citerede, og
du ikke orker at flytte den nedad?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-08-02 19:26

Jeg skærer gerne i det jeg citerer.
At svare øverst er det mest hensigtmæssige for de fleste.
Led eventuelt efter tidligere diskussioner om dette.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-02 20:24

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:

> At svare øverst er det mest hensigtmæssige for de fleste.

Nej. Vi leger ikke Jeopardy. Derfor kommer spørgsmålet først og svaret
efter spørgsmålet.

For at tage et par konkrete eksempler, så er din citatteknik meget
uhensigtsmæssigt når der skal citeres i flere niveauer eller når du
besvarer lange indlæg.

> Led eventuelt efter tidligere diskussioner om dette.

Konklusionen på disse har altid været, at man svarer efter det man
svarer på.

Retningslinierne for citater kan læses på

Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-08-02 02:26

Det har du helt ret i, og som du kan se i din newsreader var dit
indlæg også før dette svar.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-02 07:18

Jens Peter Karlsen wrote:

> Det har du helt ret i, og som du kan se i din newsreader var dit
> indlæg også før dette svar.

Kan du virkelig ikke se problemet ved længere tråde? Det bliver meget
hurtigt totalt uoverskueligt, hvis vi andre ikke forsøger at rette op på
fejlcitering.

Prøv eventuelt at tæl, hvor mange, der svarer efter citatet og hvor
mange, der svarer før citatet. Overvej så, om du stadig mener, at de
fleste foretrækker svaret først. Der er forøvrigt oprettet en hel side
for din slags på hjælpesiderne for de danske nyhedsgrupper:
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-08-02 14:20

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message
> [...]
> fleste foretrækker svaret først. Der er forøvrigt oprettet en hel side
> for din slags på hjælpesiderne for de danske nyhedsgrupper:

Du når ikke længere med Jens Peter. Der er mange, der gennem tiden har
forsøgt som dig, men jeg tror simpelthen, han er for dårligt begavet til at
forstå det.

mvh
Preben

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-08-02 16:44

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev:

> Du når ikke længere med Jens Peter. Der er mange, der gennem tiden
> har forsøgt som dig, men jeg tror simpelthen, han er for dårligt
> begavet til at forstå det.

Skulle vi ikke holde den tilnærmelsesvis gode tone. Jens Peter kommer
med ganske mange glimrende indlæg og derfor bliver det i vid
udstrækning også accepteret, at han, måske lidt stædigt?, fastholder
sin måde at citere på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-08-02 17:27

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]
> med ganske mange glimrende indlæg og derfor bliver det i vid
> udstrækning også accepteret, at han, måske lidt stædigt?, fastholder

Jeg er enig i dine betragtninger for så vidt angår Jens Peters indlæg.
Spørgsmålet er så, om kvaliteten af indlæg skal afgøre, om afvigende adfærd
kan accepteres. Selv om hans adfærd skyldes stædighed/dumstædighed, vil jeg
stadig fastholde, at han må have nogle begavelsesmæssige problemer, når han
år efter år fortsætter uden at lytte til kritikken.

mvh
Preben