The Flaming Lips
Fra : Wertigo

Dato : 06-08-02 14:14

Efter anbefaling - men uden at kende ret meget andet til gruppen end
navnet - købte jeg The Flaming Lips' Yoshimi Battles The Pink Robots i går.

Efter et par gennemlytninger vil jeg lige give anbefalingen videre her til
gruppen. En fremragende plade, der klart hører til blandt sommerens bedste
IMO...

MvH Mikkel

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 06-08-02 14:55

On Tue, 6 Aug 2002 15:14:01 +0200, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>gruppen. En fremragende plade, der klart hører til blandt sommerens bedste

Deres første plade, The soft bulletin, er også rigtig god.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 06-08-02 21:01

Jonas Engelhardt wrote:

> Deres første plade, The soft bulletin, er også rigtig god.

Hrmn, det er jo altså mildest talt ikke deres første plade. De har lavet
~10 stks. inden, bl.a. den besynderlige _Zaireeka_, som er spredt ud
over fire CD'er, som afspilles simultant. Jeg har desværre aldrig hørt den.

lras

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 06-08-02 22:16

On Tue, 06 Aug 2002 22:00:43 +0200, Lars Rindsig <news@larsrindsig.dk>
wrote:

> [...]
>~10 stks. inden, bl.a. den besynderlige _Zaireeka_, som er spredt ud
>over fire CD'er, som afspilles simultant. Jeg har desværre aldrig hørt den.

Ups, det vidste jeg jo egentlig godt. Jeg skulle nok habe skrevet
deres SENESTE plade i stedet. Zaireeka har jeg nu aldrig hørt eller
hørt om. Det lyder sært.

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-08-02 23:02

"Jonas Engelhardt" <jonas@nooffence.dk> wrote in message
> [...]
> Ups, det vidste jeg jo egentlig godt. Jeg skulle nok habe skrevet
> deres SENESTE plade i stedet. Zaireeka har jeg nu aldrig hørt eller

Zaireeka ER sær, men en ganske forunderlig oplevelse man ikke bør snyde sig
selv for. Selv har jeg fået lokket den lokale hifi pusher til at lade mig
låne lytterummet i en time for at høre det, og det var intet mindre end
foruroligende godt på en sær sær måde. Lyden kommer overalt fra, og
stemmerne hvirvler rundt i lokalet, det rene virvar bliver pludselig til den
fedeste musik......en helt igennem syret oplevelse !!!!
Stereomixdowns kan hentes på diverse flaminglips ftp'er, prøv en google på
"flaming lips trading post", har glemt adresserne lige pt.

Og hvad angår Yoshimi bliver den bare bedre og bedre hele tiden. Flaming
Lips er et band med mange facetter, og de laver og har lavet mange underlige
ting gennem deres karriere, men når de laver en plade må man give dem at de
gør det helt gennemført godt !
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Wertigo

Dato : 07-08-02 09:21

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> skrev i

> [...]
> mange underlige ting gennem deres karriere, men når de laver en plade > må
man give dem at de gør det helt gennemført godt !

Noget siger mig, at jeg skal have anskaffet deres bagkatalog! Yoshimi er i
hvert fald superfed.

MvH Mikkel