Netgear switch larmer
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 06-08-02 14:28

Hej
Jeg har på opfordring købt en Netgear Switch FS524. Men har erfaret at den
larmer meget... rigtigt meget. Er der nogle der har de samme erfaringer med
denne switch, og evt en løsning på det, eller har jeg bare været uheldig.

Mvh
Thorbjørn

Jeg har tidligere postet lignende i "dk.edb.hardware.stoej" men den gruppe
var vist for ny til at have et svar...

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 15:45

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> denne switch, og evt en løsning på det, eller har jeg bare været uheldig.

Jeg kender ikke den pågældende switch, men ved at kigge på Netgears site kan
jeg se at den er beregnet til at montere i rack.

Komponenter beregnet til at montere i rack henvender sig typisk til det
professionelle marked og disse er normalt udstyret men indbygget blæser.

Kan det tænkes at det er denne blæser der generer dig?

Hvis det er blæseren vil jeg mene at du simpelthen har købt den forkerte
switch til dit formål.

Claus

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 06-08-02 22:45

Hej Claus

> Jeg kender ikke den pågældende switch, men ved at kigge på Netgears site
kan
> jeg se at den er beregnet til at montere i rack.
Det var nødvendigt med en Switch der kunne monteres i et 19" rack af hensyn
til placeringen. Det er dog ikke et almindeligt rackskab, men nogle bøjler
der holder switchen...

> Komponenter beregnet til at montere i rack henvender sig typisk til det
> professionelle marked og disse er normalt udstyret men indbygget blæser.
>
> Kan det tænkes at det er denne blæser der generer dig?
Det er helt sikkert blæseren i switchen der generer, men den larmer meget..
den ældre server der stør ved siden af kan overhovedet ikke høres, og man
kan sagtens høre switchen selvom man går 10m væk...

> Hvis det er blæseren vil jeg mene at du simpelthen har købt den forkerte
> switch til dit formål.
Det er også en mulighed, men jeg synes ikke rigtigt at der var nogle gode
alternativer, og mener stadigvæk ikke at det er nødvendigt at switchen
skulle larme så meget. Så jeg ville bare lige høre om der var andre der
havde gjort de samme erfaringer...

Mvh
Thorbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 23:05

> [...]
> alternativer, og mener stadigvæk ikke at det er nødvendigt at switchen
> skulle larme så meget. Så jeg ville bare lige høre om der var andre der

De eneste professionelle switche jeg har erfaring med er fra Cisco og jeg
vil vædde med at blæserne deri kørte 7000-10000 omdr. min. Det larmede

Claus