MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
IRC på netkortet
Fra : Rune Manscher

Dato : 06-08-02 10:09

Hej gruppe,

Jeg kører Windows 2000, og har lidt af et problem med mit grafikkort, der
ofte får maskinen til at fryse. Jeg har fundet ud af, at der ligger 6
forskellige ting på irc 11 (incl. grafikkortet), og når alle de andre er
slået fra (dvs. usb og on-board lys disabled, og netkort og lydkort 2 hevet
ud), kører kortet uden problemer.

Jeg kan godt undvære lydkortene, men mit netkort kan jeg sgu ikke undvære.
Jeg har i bios sat den til non-pnp, manuel styring af ressourcerne, valgt
irc 9 til netkortets pci-slot, men alligevel insisterer Windows på at sætte
det på irc 11. Jeg har flyttet kortet rundt etc., og det hjælper bare ikke
noget som helst.

Hvordan får jeg Windows til at acceptere, at jeg gerne selv vil styre
ressourcerne, i hvert fald for netkortet ?? I Device Manager er 'use
automatic settings' grå, så jeg kan ikke slå den fra.

Hjælp modtages meget gerne...

*Rune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 10:53

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> forskellige ting på irc 11 (incl. grafikkortet), og når alle de andre er

IRC står for Internet Relay Chat.

Det du savner er IRQ - Interrupt ReQuest.

Har du prøvet at sætte netkortet i et andet slot?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rune Manscher

Dato : 06-08-02 11:03

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
>
> IRC står for Internet Relay Chat.
>
> Det du savner er IRQ - Interrupt ReQuest.

Selvfølgelig - for gammel vane.

> Har du prøvet at sætte netkortet i et andet slot?

Ja, det har jeg.

*Rune