TDC Bredbånd, kan man selv købe en router?
Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 06-08-02 09:52

Jeg skal have tdc bredbånd, og forbindelsen skal deles mellem 3 personer ...
Ehm jeg har tænkt på at købe en switch, meeen så kan jeg ik forwarde porte
osv vel? Hvis jeg nu istedet købte en router? ville jeg så kunne sige at
forward port x til ip x.x.x.x ???
Hvis ja, hvilket router vil i så foreslå mig at invistere i? Kan man få en
som også har indbygget switch med fx 4 porte?

FX:
ADSL Gateway Router#8 ports switch#10/100Mbit 1.740 kr.

Eller
LCS-883R-DSL-4F ADSL Router / 10/100Mbit / 4 ports 975 kr

eller
ALL1298 ADSL Router / 10/100Mbit / 7 ports 1.399 kr.

Divx-Afspiller http://www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Min Bil: http://www.jazzcup.dk/Rolla/index.htm
Santa Xcaze som hader grønne bude!!!

Fra : Michael Andreasen

Dato : 06-08-02 10:35

"Santa Xcaze (J. Rohde)" <hihi@hihi.dk> wrote in message
> FX:
> ADSL Gateway Router#8 ports switch#10/100Mbit 1.740 kr.

Eller måske har du en gammel pc med 64 mb ram stående. f.eks en pentium
75-133 (mindre kan også gøre det)

Og så smider du www.freesco.org på den - ligeså simpel at konfigurere som en
router

Mvh
Michael

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 06-08-02 11:03

SNIP
> Og så smider du www.freesco.org på den - ligeså simpel at konfigurere som
en
> router

Men altså de nævnte routere kan godt bruges???

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-08-02 13:25

"Santa Xcaze (J. Rohde)" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP
> en
>
> Men altså de nævnte routere kan godt bruges???

Såfremt de har 2 ethernet interfaces og kan modtage ip med DHCP, ja.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-02 06:56

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev :

>Såfremt de har 2 ethernet interfaces og
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hvor mange routere har du egentligt set uden ?
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Arne Keller

Dato : 10-08-02 07:24

On Sat, 10 Aug 2002 07:55:34 +0200, jan@stevns.net wrote:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Hvor mange routere har du egentligt set uden ?

Tusindvis !
ADSL routere med et ADSL og et Ethernet interface
Traditionelle routere med et V.35 og et Ethernet eller Token-Ring
interface.
ATM routere med x ATM interfaces.
Frame relay til Token-Ring eller Ethernet routere.

Listen kan fortsættes i det uendelige.

Bare fordi små SOHO routere lige nu er oppe i tiden er de ikke det
eneste som findes.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-02 10:12

arne@kellernet.org (Arne Keller) skrev :

>Tusindvis !

Sådan et lager har jeg også været på ;)

>ADSL routere med et ADSL og et Ethernet interface

Bevares, men hvis vi holder os bare en smule til det oprindelige
spørgsmål , så efterlyser gutten (Jimmy) jo en router til TDC
bredbånd, og så er det behersket hvormange routere der kan bruges
dertil, der kommer med mindre end 2 ethernet snitflader

(ok ATM <--> ethernet findes jo også til de gamle bredbånd)

>Bare fordi små SOHO routere lige nu er oppe i tiden er de ikke det
>eneste som findes.

rigtigt - den typiske SOHO bruger, vil jo nok helst ofre mindre end
lidt på en slig tingest
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-02 12:48

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Hvor mange routere har du egentligt set uden ?

Jeg ved ikke, hvor mange routere, jeg har set i tidens løb med
kun ét LAN-interface, men det er godt nok mange. De er produce-
ret i hundredetusindevis.

Ved siden af mig står to, der hver har et enkelt ethernet (den
ene har dertil ISDN, den anden ADSL).

Hvad var din pointe?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-02 10:12

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev :

>Hvad var din pointe?

en router til TDC bredbånd i dag

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-08-02 11:49

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> scribbled:

> Eller måske har du en gammel pc med 64 mb ram stående. f.eks en
> pentium 75-133 (mindre kan også gøre det)
>
> Og så smider du www.freesco.org på den - ligeså simpel at konfigurere
> som en router

Efter at have arbejdet lidt med routere vil jeg anbefale MikroTik
(https://www.mikrotik.com/) i stedet for freesco, da jeg synes den er
nemmere at konfigurere.

Det er betalingssoftware, men den gratis Demo License kan stort set alt det
den dyre kan (dog ingen support eller let softwareopdatering). Erfaringen
siger mig at den kan køre udemærket på en 75 MHz computer med 24-32 MB RAM
og 32 MB HDD eller flashdisk. Det var med tre netkort (et til LAN, et til
nabo-LAN og et til "skyen").

Konfigurationen tog mig en uges tid eller to, men dengang vidste jeg præcist
intet om netværk ...

--
PeKaJe

Fra : Poul Christensen

Dato : 06-08-02 12:32

Hej.

"Hvis ja, hvilket router vil i så foreslå mig at invistere i? Kan man få en
som også har indbygget switch med fx 4 porte?"

Jeg vil foreslå en TRENDnet TW100-S4W1CA (ja, undskyld, men det hedder den
altså) Internet Station, så har du både switch, router og FW, den er nem at
sætte op og har kørt upåklageligt hos mig, siden jeg fik den.

Fås vist til lige knap 1000 kr.

Venlig hilsen Poul

---

Fra : Mikael L. Jensen

Dato : 06-08-02 13:54

Kan lige tilføje at der er en til salg i dk.marked.privat.edb

mvh
Mikael

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 06-08-02 15:02

SNIP
> [...]
at
> sætte op og har kørt upåklageligt hos mig, siden jeg fik den.

Er det ikke en sådan en her du tænker på?
TW100-BRF104 Broadband Router/Firewall Broadband Router /
10/100Mbit/s / 4 ports Switch 1.199 kr.

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-08-02 22:51

Hej.

Er det ikke en sådan en her du tænker på?
TW100-BRF104 Broadband Router/Firewall Broadband Router /
10/100Mbit/s / 4 ports Switch 1.199 kr.

Har lige set den til 799 + fragt på www.edbpriser.dk.

Venlig hilsen Poul

---

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-08-02 15:30

Santa Xcaze (J. Rohde) <hihi@hihi.dk> wrote:
> Jeg skal have tdc bredbånd, og forbindelsen skal deles mellem 3
> personer ... Ehm jeg har tænkt på at købe en switch, meeen så kan jeg
> ik forwarde porte osv vel?

Hvis i vælger dynamiske IP-adresser er der ikke behov for forward
af porte. For 10 kroner om måneden kan i købe 2 ekstra dynamiske
IP-adresser, så i har 4 ialt.
På den måde kommer hver maskine på nettet med sin egen adresse
og der er ingen problemer med IRC, ICQ, WEB-servere eller hvad
folk nu kan finde på at sætte op, som kan kræve direkte adgang
på en port.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 06-08-02 15:51

SNIP
> [...]
> og der er ingen problemer med IRC, ICQ, WEB-servere eller hvad
> folk nu kan finde på at sætte op, som kan kræve direkte adgang

Dynamisk = skiftende Ip ? for hvis det er tilfældet, så er det ligemeget,
har bl.a. noget server som ik skal skifte ip ... Men altså hvis jeg har en
switch og dynamisk ip? Så er alle porte åbne eller hvad?

Fra : Claus P.

Dato : 06-08-02 18:05

Santa Xcaze (J. Rohde) wrote:
> SNIP

> Dynamisk = skiftende Ip

Ja

? for hvis det er tilfældet, så er det
> ligemeget, har bl.a. noget server som ik skal skifte ip ... Men altså
> hvis jeg har en switch og dynamisk ip? Så er alle porte åbne eller
> hvad?

Ja

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 06-08-02 19:01

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> wrote in message

> Ja

Godt så kan jeg ik bruge det!

> ? for hvis det er tilfældet, så er det
> >

> Ja

Så hvis jeg vil ha fast ip, og ydermere kun åbne for de porte jeg vil ha er
en trendnet router vel vejen frem?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-08-02 20:07

Hej,

> Godt så kan jeg ik bruge det!

Hvis du skal hoste eget domæne duer det nok ikke, men hvis du
bare skal give andre mulighed for at forbinde sig til en
server kan www.dyndns.dk sikkert løse problemet.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Erwin

Dato : 10-08-02 17:28

Hvorfor ikke bare en ADSL Gateway - eks. "3com office connect" = 4 porte
/nat m.m. 1200,- kr.for adskillige måneder siden - har selv en sådan -
virker fint - også som firewall - mulighed for virtuel DMZ ?

Fra : Hejberg

Dato : 11-08-02 22:32

Hvad med at prøve Surecom EP-4504AX 10/100 LAn

http://www.surecom-net.com/pd4504ax.htm
Pris ca 1600 + PP

--
Venlig hilsen Hejberg.