ca.pris
Fra : gimse

Dato : 06-08-02 06:57

hej gruppe
Hvad er prisen for en sterilisasion af en tæve?

Fra : gimse

Dato : 06-08-02 08:35

det hedder det vist ikke,hun har betændelse i livmoderen,så denne skal
fjernes

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-08-02 09:17

> det hedder det vist ikke,hun har betændelse i livmoderen,så denne
skal
> fjernes

Da jeg for godt 2 år siden fik min tæve kastreret kostede det omkring
2400 incl. en pencilinbehandling .. men priserne kan variere meget fra
landsdel til landsdel er mit indtryk og hvis også fra dyrlæge til
dyrlæge ..

Jeg lader altid mine tæve kastrere mellem første og anden løbetid ..
og der har derfor altså ikke været tale om at det blev gjort grundet
livmoderbetændelse .. ved ikke om det måske kan gøre indgrebet mere
kompliceret ..og det med at man anbefaler at hunden kastreres mellem
to løbetider kan du jo nok heller ikke bruge til noget når der er tale
om akut sygdom ...
God bedring med vovsen

Hejhils fra Ami

Fra : Tina

Dato : 06-08-02 12:47

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i
> Da jeg for godt 2 år siden fik min tæve kastreret kostede det omkring

> Jeg lader altid mine tæve kastrere mellem første og anden løbetid ..

Hundyr steriliserer man, og handyr kastererer man....

Kesterere betyder fjernelse af kønskirtlerne, og sterilisation betyder "at
gøre ufrugtbar".

Muligvis en smule ot, men det er meningsforstyrrende at læse "fik min tæve
kastereret".

Tina

Fra : Elisabeth

Dato : 06-08-02 13:26

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre ufrugtbar".
>
> Muligvis en smule ot, men det er meningsforstyrrende at læse "fik min tæve

Min mand er vel osse et handyr, og han blev HELDIGVIS kun steriliseret - jeg
var selv med og så det... hæhæhæh! Tænk, hvis de havde kastereret ham!

Nej.
Når en tæve bliver steriliseret, bliver æglederne skåret/fjernet, så æggene
ikke kan befrugtes. Når hun kastereres, bliver undrlivet ( livmoder m.m.)
fjrnet helt og aldeles på hende.
Hanhunde bliver kastereret, når testiklerne fjernes fra pungen ( bugen
evt.). Jeg har aldrig hørt om, aat man har steriliseret en hanhund, men det
kunne i praksis sagtens lade sig gøre.
Så det er altså ikke helt så simpelt, som du fremstiller det.
Hilsen Elisabeth

Fra : Jette Køhler

Dato : 06-08-02 18:50

Det kan godt lade sig gøre at sterilisere en hanhund, her bliver sædlederne
bare skåret over så de ikke kan lave hvalpe, men har stadig deres normale
adfærd

Jette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-08-02 19:21

> [...]
betyder "at
> gøre ufrugtbar".
> Muligvis en smule ot, men det er meningsforstyrrende at læse "fik

muligt du finder det meningsforstyrrende at læse "fik min tæve
kastreret" men når det rent faktisk er det jeg lader ske med mine
tæver når de er mellem første og anden løbetid vil jeg nu ikke kalde
det andet for at tilfredsstille dig .. mine tæver får livmoder og
hele baduljen fjernet ergo bliver de kastreret .. hvis de blev
steriliseret ville forbindelsen blot blive kappet men æggestokke,
livmoder mv . ville stadig sidde tilbage. Det har altså ikke noget at
gøre med om det er en hanhund eller tæve men udelukkende om indgrebets
art .. og det ville være totalt spild af penge at sterilisere en
hund/kat med livmoderbetændelse .. der hjælper kun total fjernelse af
det hele altså kastration

Hejhils fra Ami

Fra : VRI

Dato : 06-08-02 11:52

Har lige fået min tæve steraliseret grundet livmoder betændelse. Pris 3700
m/penecilin og smertestillende. Dette i nordkøbenhavn.

MVH
VRI

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-08-02 19:12

"VRI" <vri.k9@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Pris 3700
> m/penecilin og smertestillende. Dette i nordkøbenhavn.

Og netop når der er tale om livmoderbetændelse er hun garanteret
blevet kastreret idet det ville være nyttesløst blot at kappe
forbindelsen .. man er er nødt til at fjerne livmoder og det hele og
der er så tale om kastration .. bare til din orientering ..
Smil fra Ami

Fra : VRI

Dato : 06-08-02 20:39

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelsen .. man er er nødt til at fjerne livmoder og det hele og
> der er så tale om kastration .. bare til din orientering ..

Godt ord igen ami. Tror pointen er feset ind hos de fleste Prøvede blot
at besvare det oprindelige spg. fra gimse. Tror nok hun ved hvad jeg
mente......... Håber jeg

MVH
VRI

Fra : gimse

Dato : 06-08-02 12:45

Tak for de venlige svar dette er en af de få grupper hvor man ikke bliver
"lammetævet" hvis der skulle snige sig en stavefejl ind eller at man skulle
stille et "dumt" spørgsmål der har været behandlet for uger siden