MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
navigator 3.55 og windows xp
Fra : Kim

Dato : 06-08-02 06:57

jeg har spurgt før, men fik kun svar fra en som ville have handlet klogere
end mig - ingen hjælp til det eksisterende problem.

jeg har søgt at installere mit gamle regnskabsprogram (inkl 5 års
regnskaber) Navigator 3.55 på min nye windows xp maskine. installationen vil
for det første ikke helt som jeg - bl.a. dukker programmet ikke op i listen
som ses under Tilføj/Fjern programmer - og hvis jeg klikker på exe-filen for
at køre programmet får jeg først en melding om at programmet prøver at
skrive direkte til harddisken og at det må det ikke. (i boksens top står
16-bit MS DOS undersystem)

kan jeg i stedet eksportere alle data - jeg ved at Summasummarum kan køre
under xp og kan importere kommaseparerede filer - både kontoplan og data.
Men hvordan får jeg dem ud af Navigator? Ved at ta en sikkerhedskopi af
regnskaber, koder, database - eller hva?

----

Fra : Gert Christensen

Dato : 06-08-02 07:54

Prøv at installere programmet via "Guiden Programkombatibilitet",
- findes i: (START/PROGRAMMER/TILBEHØR)
Vælg det styresystem programmet hidtil har fungeret under og følg guiden.
Jeg har selv med held installeret 95/98 programmer via denne guide, -
og de kører alle udmærket.
/Gert

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-08-02 15:29

Fejlmeddelelsen viser at det ikke vil kunne køre under WIN XP.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-08-02 15:35

Hvis ikke SummaSummarum er beregnet på at kunne importere Navigator
filer vil det ikke hjælpe at tage en sikkerhedskopi.
Installer Navigator på en PC med WIN9x og eksporter til
kommaseparerede filer som du så kan kopiere til WIN XP maskinen og
importere til SummaSummarum.

Fra : Jan Bendixen

Dato : 07-08-02 14:49

Brug af Navision 3.5x under NT/2000/XP:

Du skal have en brugerlicens til at starte Navi3.55 med filen Navin.exe.
(det skal jeg i hvertfald med Navi 3.56).

Transport af data:
Hvis du skal have dataene ud i en kommasepereret fil skal du lave en rapport
for hvert kartotek/gruppe af kartoteker i Navision og printe denne rapport
til en fil.

Med venlig hilsen
Jan