MS Windows
briani 27239
Floppy går amok ved windowsload!
Fra : Soren Praestegaard

Dato : 06-08-02 00:17

Jeg har et problem med win98se. Når jeg starter maskinen, og windows når
frem til at loade de forskellige programmer under opstart, går floppydrevet
HELT amok. Den søger og søger i 10-15 sekunder, før den endelig holder kæft.
Det er kun under opstart, men det er enormt træls. Hvad kunne være årsagen
til dette. Der er ikke installeret en hel masse, da det er en ret ny
installation. Norton antivirus er installeret, og melder ikke om nogen
virus, og ud over Norton antivirus, er der kun installeret småprogrammer
(DownloadAcc., AcrobatReader, winzip.......).

Derudover vil Windows ikke altid slukke PC'en når man vælger "Luk
Computeren", hvad er en hyppig årsag til dette?

søren

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 02:13

Soren Praestegaard skrev:

> Norton antivirus er installeret, og melder ikke om nogen
> virus,

Men er den stillet til at scanne diskettedrevet ved opstart?
Så vidt jeg husker er det en standardindstilling i Norton Antivirus.

> Derudover vil Windows ikke altid slukke PC'en når man vælger "Luk
> Computeren", hvad er en hyppig årsag til dette?

Win98SE har et nedlukningsproblem og MS har udgivet en patch som
skulle løse dette. Om du så allerede har installeret den ved jeg
ikke. Se evt. her: http://makeashorterlink.com/?O2872131

Madsen.

Fra : Soren Praestegaard

Dato : 06-08-02 13:55

> Men er den stillet til at scanne diskettedrevet ved opstart?
> Så vidt jeg husker er det en standardindstilling i Norton Antivirus.

Nu har jeg afinstalleret Norton Antivirus, men den laver stadig
floppytricket ?!?
Måske Nortons afinstallation ikke er helt optimal.

> Win98SE har et nedlukningsproblem og MS har udgivet en patch som
> skulle løse dette. Om du så allerede har installeret den ved jeg
> ikke. Se evt. her: http://makeashorterlink.com/?O2872131

Jamen det er jo genialt!!

Tak for det

søren

Fra : Edmund

Dato : 06-08-02 15:20

Soren Praestegaard skrev:

> Jamen det er jo genialt!!

Jeg fandt lige det her:

Boot up without the floppy drive to save time
Would you like to shorten your startup time, even if by a little bit?
Tell Windows 98 not to search for your floppy drive when it starts up!
You'll still be able to use the drive, but Windows 98 will only search
for it when you click the floppy drive icon in My Computer, Windows
Explorer, or via DOS.

Here's how to do it:

Right-click My Computer, click the Properties button, and then click the
Performance tab.
Click the File System button and then click the Floppy Disk tab.
Clear the option to Search for new floppy disk drives each time your
computer starts.
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 15:31

Soren Praestegaard skrev:

> Nu har jeg afinstalleret Norton Antivirus, men den laver stadig
> floppytricket ?!? Måske Nortons afinstallation ikke er helt optimal.

Det tør jeg så ikke sige, men i den tid hvor jeg brugte Norton AV var
der ganske simpelt blot et flueben man kunne fjerne. 'Scan A-drive on
bootup', eller noget i den stil.

Det kan også være en genvej et sted som leder efter en fil på disketten.
Prøv at kigge i din start-mappe om der skulle ligge et eller andet som
kontrollerer følgende nøgler for programmer som kunne tænkes at lede på
disketten efter noget:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEX]

Win.ini og/eller System.ini kan også indeholde nøgler som scanner dit
A-drev ved opstart af en eller anden årsag.

Prøv evt. også denne: http://www.winhelp.dk/95h16.htm

Madsen.

Fra : Soren Praestegaard

Dato : 06-08-02 18:34

> Prøv evt. også denne: http://www.winhelp.dk/95h16.htm
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det var dog helt utroligt som du kan ryste nyttige links ud af ærmet!!

Nu har jeg slettet alle genveje i c:\windows\recent og nu er der ingen
problemer overhovedet!!!

tak for det!!!!

søren

Fra : Madsen

Dato : 06-08-02 19:04

Soren Praestegaard skrev:

> Nu har jeg slettet alle genveje i c:\windows\recent og nu er der
> ingen problemer overhovedet!!!

Fint. Så var det alligevel ikke Norton, så den kan du vel lige så
godt installere igen, eller? :)

Madsen.

Fra : Soren Praestegaard

Dato : 07-08-02 00:15

> Fint. Så var det alligevel ikke Norton, så den kan du vel lige så
> godt installere igen, eller? :)

var alligevel expired

søren

Fra : Madsen