Grafer
Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-08-02 23:56

Hej

Sidder og fifler lidt med en graf (eller diagram?) og er lidt i tvivl om
hvad man kalder sådanne en fætter.

y-aksel har værdi 0 - 1000
x-aksel er datoer

Jeg har så 5 "serier":
a: Vægt
b: BMI
c: Fedtprocent
d: løb antal km
e: løb tidsforbrug i minutter

Sådanne en graf er vel teknisk "forkert" da man bruger y-akslen til flere
forskellige værdityper (eller ?). Umiddelbart skal den bruges til at se
forholdt mellem de forskellige serier (f.eks. når man løber mere taber man
sig, eller tager på, men fedtprocenten falder).

Hvis grafen er "teknisk" ok, hvad kalder man så denne type for graf?

--
Peter Martinsen

Fra : Ib Th.

Dato : 06-08-02 11:43

Peter Martinsen wrote:

> [...]
> sig, eller tager på, men fedtprocenten falder).
>
> Hvis grafen er "teknisk" ok, hvad kalder man så denne type for graf?

Jeg ville kalde den en flerfunktionsgraf, multifunktionsgraf, polyplot,
eller i din sammenhæng måske bio-graf . Et udmærket redskab sålænge
overskueligheden ikke går tabt. Excel er velegnet til den slags kunster.

Ib Therkelsen

Fra : Peter Martinsen

Dato : 06-08-02 15:00

"Ib Th." <ib@imbg.ku.dk> wrote in message news:3D4FA84F.2A05@imbg.ku.dk...
> Jeg ville kalde den en flerfunktionsgraf, multifunktionsgraf, polyplot,
> eller i din sammenhæng måske bio-graf .

Jeg køber bio-graf :)

> Et udmærket redskab sålænge
> overskueligheden ikke går tabt.

Ja, tiden må vise om den bliver for uoverskuelig, og hvis den bliver
uoverskuelig så må brugerne rette deres data til :)

--
Peter Martinsen
www.gotti.dk