Nova Scotia Duck Tolling Retriever sammen ~
Fra : meier@london.com

Dato : 17-02-01 00:08

Hejsa, min svigerforældre har en toller, som meget tit er på besøg hos
os, og vi holder naturligvis uendeligt meget af ham, men da vi bor i
lejlighed kan han jo ikke være her hele tiden, efter noget tid har vi
så overvejet at få 1 eller 2 abbysinere katte, men hvad mon han siger
til det, mon han vil blive glad for de 2 nye lege kammerater ??
Han er ca 4 år gammel og et værre lege hovede...så det ville jo være
lækkert om de kunne finde ud af det.. nogen der har efaringer ??

Mvh

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

B.Meier, Stud.Cand.Scient.It

Aalborg University
Dept. of Computer Science
Fredrik Bajers Vej 7, E1-102
DK-9220 Aalborg East

Email: meier@cs.auc.dk
Prv .: meier@london.com

Fra : Søren Petersen

Dato : 17-02-01 02:07

Hver gang jeg er hjemme på besøg passer min far hunden mens jeg er på visit
rundt omkring. De har to alm. huskatte og de trives fint sammen - også når
de er alene hjemme. Kattene kan godt finde på at dappe ham en over snuden
hvis han bliver for nysgerrig, men så gør han det i hvert fald heller ikke
igen lige foreløbig. Oven i købet kan de finde på at sove op ad hinanden -
det er set, hehe. Min hund er godt nok ikke en toller, men en lab (formel 1)
og har derfor også meget jagt-instinkt i sig.

Det skal dog siges at han en gang da han blev passet i et andet hjem der
også havde en kat, havde væltet et fjernsyn under jagten af denne mens de
var alene hjemme (gad egentlig godt ha' set den jagt, for fjernsynet står et
sted hvor det er ret vanskeligt at komme til at vælte), men de har heller
aldrig kunnet enes med hinanden - heller ikke når vi også har været i samme
rum som dem.

Mvh.
Søren Petersen

Fra : Bent Henriksen

Dato : 18-02-01 10:06

Hej,

Vi har en 2½ år gammel toller og fik to killinger ca. 3½ måneder siden.
Hunden blev begestret, lidt for begestret for killingerne, der blev noget
skræmte, men løbet ca to til tre dage fandt de ud af det med hinanden og
siden har der ikke været problemer og hunden ved nu at kattene skal
behandles varsomt. Kattene derimod ignorere hunden så vidt som muligt. Han
er en ting man skal hoppe over når han ligger og spærrer.

Legekammarater bliver de aldrig, dertil er hundens og kattenes leg for
forskellige, men selvfølgelig kan hunden finde på at jage en af kattene, der
derefter prøver at finde et sted hvor hunden ikke kan nå den.

Mit råd er at anskaffe to katte! Der er meget færre problemer når en killing
har en anden at lege sammen med. Sørg også for at kattene bliver fortrolige
med deres nye hjem (mindst to til tre dage) inden hunden første gang kommer
på besøg, så de ved hvor de kan gemme sig for den og hav tålmodighed,
kattene og hunden skal nok blive venner, hvis de får tid nok.

mvh

Bent Henriksen
Bent@Henriksen.nu

Fra : N/A

Dato : 19-02-01 23:44

Fra : Ann K.

Dato : 19-02-01 23:44

Hejsa.
Abbyssiniere er jo nogle legesyge missere, så mon ikke det vil gå fint...
Det vigtigste her er vel dine svigerforældres hunds reaktioner på katte
generelt.. jager den dem eller hva'? Gør den det, så vil jeg ikke
umiddelbart sætte hunden sammen med kattene...
Sig NEJ hvis jagten går ind, og sørg for at forbuddet bliver respekteret!!!
På sigt skal misserne nok hjælpe jer med det - katte har jo nogle
veludviklede sømposer til at forsvare sig med
Jeg ville nok i det hele taget vende jeres spm helt på hovedet og i stedet
spørge om kattene vil synes det nu er så hyggeligt at få en stor, stinkende,
savlende, gøende hund på besøg i _deres_ hjem!
En ide kunne jo være at I, når I skal hente kattene fra opdrætteren,
allerede havde aftalt at "låne" vovse i fx 14 dage, sådan at kattene ville
opfatte det som om hunden altså også hørte til deres nye hjem... Er der tale
om killinger (eller ungkatte, der er vant til hunde) så tror jeg at der vil
gå meget kort tid, inden at alle vil have fundet frem til en god måde at
omgås på
Vores "hundesitters" Toller har været på besøg hos os mange gange... og helt
uden problemer - meeen der var jo, i starten, tale om en lille usikker
hvalp, sammen med tre fuldvoksne og derfor temmelig selvsikre kastr.
hankatte, der nok skulle vide at sætte hvalpen på plads, hvis den gik for
vidt

Har I evt flere spm - også ang kattene - så prøv desuden at spørge i
news.dk.fritid.dyr.kat , dér vil I finde alle katteentusiasterne...

Mvh Ann, der ejer to hunde og bor hos fire katte