mere om hybrider
Fra : marianne hellemose

Dato : 05-08-02 22:04

Der er lige en diskussion på en af "kaner-listerne"
om hybrider og de forskellige vildkatte-arter, åbenbart
en BYB der har specialiceret sig i dem, det er fantastisk
smukke katte, men det skærer mig i hjertet at de skal
være samleobjekter for nogle der vil have noget andet end det naboen har.
http://www.corpcomm.net/~cossecats/index.html
--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-02 22:22

> smukke katte, men det skærer mig i hjertet at de skal
> være samleobjekter for nogle der vil have noget andet end det naboen har.

Øhhh, hvad er forskellen på at ønske sig noget andet = racekat, frem for en
gårdkat eller en hybridkat? Om man laver killinger for avl af den ene eller
anden årsag må vel komme ud på et? Eller er jeg helt gal på den?

Mvh Maria

Fra : Line Wolff

Dato : 06-08-02 07:02

Uden at vide præcis hvad Marianne tænkte, tror jeg, at det hun mener er, at
man skal ikke købe en bestemt kat (racekat, kat med bestemt farve etc) *bare
for at have noget andet end de andre/naboen*. Man skal gøre det, fordi man
specielt godt kan lide den race/type eller kat. Det der med, "bare at skulle
være anderledes" er altså en grund der ville kunne få mig op af stolen, hvis
en af mine killingekøbere fremlagde det. Det er jo slet ikke en grund til at
købe den bestemte kat, imho.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-08-02 08:53

Hej Maria
Det den opdrætter gør, er at hun køber nyfødte unger
af vilde katte (servaler losser osv RIGTIG vilde katte)
hun er for at kunne håndtere dem, nødt til at få dem som
nyfødte, dvs at de bliver taget fra deres mor, og det er
for mig uacceptabelt at "blande" vilde katte med tamme
katte, både fordi det er nødvengigt at fjerne dem fra deres mor, men også
fordi der så mange tamkatteracer at vælge
imellem, og uanset hvor meget man "elsker" katte så er
der altså nogle af dem der IKKE hører til i en stue, som
bliver berøvet det allervigtigste, blot for at tilfredstille
nogle mennesker. Vores tamkatte har været domisticeret
i 100vis af år, og stadig "dukker" der indimellem en op
der ikke lige er den typiske "åhh-lad-os-kæle-kat"
hvordan tror du så en vild kat, hvis forældre eller bedste-
forældre levede i naturen, hvor de hører til kan reagere.
Det er jo ikke uden grund at hun på hjemmesiden gør
opmærksom på at nogle af dem IKKE bliver solgt til
hjem med små børn,det er fordi at det ER vilde katte,
der kunne slå et lille barn ihjel