MS Windows
briani 27239
Deling af internetforbindelse ? (Win XP Pr~
Fra : Morten

Dato : 05-08-02 21:51

Hejsa
Jeg har installeret Win XP Professional DK på den stationære og den bærbare
og sat netværkskabel imellem dem osv.
Min internet er en NetExpress ADSL Dial-Up (den med ATM kort, og ADSL
Modem - fungere meget som en ISDN) fra TDC.

Nu kan de se hinanden på netværket, og jeg kan også sidde foran den bærbare,
og logge den anden maskine af/på internettet.

Mit problem er nu, at jeg ikke ved hvordan jeg får den bærbare til at BRUGE
den forbindelse. Den kan fint nok logge den anden maskine på nettet, men den
bruger ikke selv forbindelsen.
Jeg kunne jo saføli gå ind i Internet Explorre og sætte den til at bruge den
stationære som proxy server, men jeg ville gerne have den selv bare brugte
den til alt hvad der var med internet så jeg ikke selv skulle åbne porte
osv. og jeg også havde mulighed for at bruge internetforbindelsen til
online-spil der ikke understøtter proxy.

Kan det lade sig gøre at lave det sådan ?

Og undskyld det lidt lange indlæg.

MVH Morten

Fra : jørgen vorre

Dato : 06-08-02 06:09

går ind i netværkssteder og tryk på :
(opret et hjemme eller mindre kontornetværk)
den vil hjælpe dig med at sætte dit netværk op så du kan dele det.
jørgen

Fra : Morten

Dato : 06-08-02 06:46

"jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> går ind i netværkssteder og tryk på :
> (opret et hjemme eller mindre kontornetværk)
> den vil hjælpe dig med at sætte dit netværk op så du kan dele det.

Jaa, men den har jeg været igennem et hav af gange, og det hjælper ik
noget... den laver IP adressen om til 192.*.*.* mener jeg det er... hvis man
vælger at dele forbindelsen, men mere sker der ikke...den siger ikke hvordan
man bruger den eller noget...

Fra : Martin Østerberg

Dato : 06-08-02 10:12

On Tue, 6 Aug 2002 07:45:42 +0200 skrev "Morten"
> [...]

>vælger at dele forbindelsen, men mere sker der ikke...den siger ikke hvordan

Nu er det vel ikke sådan at du har en firewall på din stationære
maskine ?
Har selv leget lidt med Tiny Firewall og kunne ikke få andre maskiner
på, før jeg satte en funktion ud af drift (fjernede flueben i 'For
Microsoft networking use this rules....') . Har du en firewall kørende
kan du prøve at sætte den ud af drift og se om det ændrer noget.

Martin

Fra : Morten

Dato : 06-08-02 13:18

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Microsoft networking use this rules....') . Har du en firewall kørende
> kan du prøve at sætte den ud af drift og se om det ændrer noget.

Jeg har ingen firewall, og ikke engang et anti-virus program...

Fra : Martin Østerberg

Dato : 06-08-02 14:28

On Tue, 6 Aug 2002 14:17:36 +0200 skrev "Morten"
<REMOVETHISpost@simonsen.mail.dk> .

>Jeg har ingen firewall, og ikke engang et anti-virus program...

Heller ikke XP's egen firewall ?

Martin

Fra : Morten

Dato : 06-08-02 14:56

> Heller ikke XP's egen firewall ?

Nej, der har jeg fjernet fluebenet i "Beskyt denne computer..." ved både
internet og LAN forbindelsen ..
Men problemet er ikke at jeg ikke kan få det til at virke...for jeg tror det
virker fint nok, problemet er bare at jeg ikke ved hvordan man sætter det
op.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-08-02 15:25

Hjælpen i Windows er temmelig udførlig om dette så jeg vil foreslå at
du kikker der.