Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital foto over nettet
Fra : Thomas hansen

Dato : 05-08-02 21:18

Hej Gruppe

Hvilken foto nettjeneste er bedst?

Hvad er jeres oplevelser med de forskellige tjenester?

Jeg har lige sendt en god stak billeder til Japan-photo når jeg har hentet
dem på torsdag vil jeg poste min "anmeldelse" af deres tjeneste.

Hvis I har prøvet andre, eller japanphoto, så skriv lidt om jeres
oplevelser/indtryk af de forskellige tjenester.

Måske kan vi kåre den bedste tjeneste.

/Thomas

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-08-02 21:34

"Thomas hansen" <thomas.hansenNOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan vi kåre den bedste tjeneste.

Ja hvis nogle test fotos blev sendt til alle de steder, så kunne man måske,
men heri gruppen er der stor forskel på hvad man mener er godt...
Næste alle spørgsmål om digitale print, går på "hvor er det billigst" ikke
mange har spurgt efter hvor det var bedst..
Så måske kulle vi istedet kåre det billigste sted....*S*
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Thomas hansen

Dato : 06-08-02 00:13

> [...]
> mange har spurgt efter hvor det var bedst..
> Så måske kulle vi istedet kåre det billigste sted....*S*

Det ville da være meget nemmere at kåre det billigeste sted. Det kunne jeg
jo selv gøre hvis jeg bare gad besøge alle steder selv. Men så vidt jeg kan
se svinger priserne ikke ret meget fra 2.5 kr til 5kr. Og de par kroner er
imo ikke værd at sparer hvis billederne ikke er lavet ordenligt.

Når jeg skriver bedste service så kommer der mange ting i spil. Hvordan
overfører/uploader man billederne? Er det nemt, hurtigt, langsomt, svært?
Kan man få tilsendt billederne og betale med dankort direkte på siden? Hvor
hurtigt kan man få billederne færdige? Er de skarpe, slørede? Hvordan er
farverne?
Find selv på flere hvis der er andet som er vigtigt for dig.

/Thomas

Fra : LR4669

Dato : 06-08-02 10:47

> Så måske kulle vi istedet kåre det billigste sted....*S*

okey da... Jubii A/S

( http://foto.jubii.dk )

//Lars

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 06-08-02 07:09

Thomas hansen wrote:
> Hvis I har prøvet andre, eller japanphoto, så skriv lidt om jeres
> oplevelser/indtryk af de forskellige tjenester.

Jeg har lige fået printet 8 billeder i 20x27 hos
www.fotolabo.net ... De var så pæne at jeg ikke engang tror
jeg gider prøve andre steder :) Ikke dermed sagt at der ikke
er nogle bedre.. :)
Og iøvrigt var de ikke specielt dyre synes jeg
(160kr samlet med transport og ting).

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 07-08-02 14:35

"Hans Jørgensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> wrote in message
> Og iøvrigt var de ikke specielt dyre synes jeg
> (160kr samlet med transport og ting).

Hvordan har du fået dem til den pris - 20x30 står på deres liste til 29.95 -
altså ca. 240+porto normalt?

// Steffen

Fra : LR4669

Dato : 06-08-02 10:35

> Hvad er jeres oplevelser med de forskellige tjenester?

Jeg har lige, haft en ordre hos http://foto.jubii.dk

- nem og hurtig upload
- nem og sikker betalinger via nettet
- 1,94 pr. billede og ingen gebyr eller "startpris" ved over 20 billeder
- leveret til døren (12 kr i porto)
- selv med min 'lille' opløsning på 1.3 megapixel, var billederne perekte !
- på AGFA papir
- leveret på 3-5 dage
- 100% sikkert jeg vil fremkalde hos Jubii igen næste gang :)

//Lars

Fra : Line Wolff

Dato : 06-08-02 11:24

> Jeg har lige, haft en ordre hos http://foto.jubii.dk

Jeg har lige været inde og kigge lidt på deres upload-interface og det ser
da fint ud. Men jeg undrer mig lidt over beskæring. Man får ikke selv
mulighed for at vælge hvordan billedet skal beskæres så det passer til
fotoformatet (10x15) og det er svært at se på det lille thumbnail om de
automatisk beskærer, om der kommer hvide streger på det endelig billede,
eller hvordan det lige foregår. Ved du det?

Jeg må nok sige, at jeg foretrækker den måde fotolab.net gør det på. Der har
man en ramme man kan trække rundt på billedet og når man går tilbage kan man
se det endelige resultat som thumbnail. Det giver lidt større flexibilitet,
som jeg ser det (ja, ved godt at jeg bare selv kunne rette det til i et
program, men jeg synes nu det er rart at det foregår online, så man er
sikker på hvad man får).

Nå ja, så har jeg også undret mig over Jubii's måde at vurdere et billedes
kvalitet på. Det går ikke pr. automatik bare på MP ift. billedstørrelse, men
de mener altså at mine 3MP aften/natbilleder og billeder med store
ensfarvede flader er "kvalitet lav". Det synes jeg virker lidt mærkeligt....

mvh Line

Fra : LR4669

Dato : 06-08-02 12:18

Hej Line

> [...]
> automatisk beskærer, om der kommer hvide streger på det endelig billede,
> eller hvordan det lige foregår. Ved du det?

Jeg har sammen linget mine digitale billeder med dem jeg har fået på papir..
hvis jeg ser GODT efter.. tyder det på de skærer 1-2 mm af toppen og
bunden... men langt fra noget man bemærker

> [...]
> som jeg ser det (ja, ved godt at jeg bare selv kunne rette det til i et
> program, men jeg synes nu det er rart at det foregår online, så man er

okey :)

> [...]
> de mener altså at mine 3MP aften/natbilleder og billeder med store
> ensfarvede flader er "kvalitet lav". Det synes jeg virker lidt

tja... jeg ved ikke hvordan deres "kvalitets-måler" viker.. men:
' man får hvad man aflevere ' :)

//Lars

Fra : emj

Dato : 06-08-02 13:45

LR4669 skrev i <3d4fb07e$1@mail.ehs.dk>:

>Jeg har sammen linget mine digitale billeder med dem jeg har fået på papir..
>hvis jeg ser GODT efter.. tyder det på de skærer 1-2 mm af toppen og
>bunden... men langt fra noget man bemærker

Hvilken størrelse afleverede du i?
Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : LR4669

Dato : 06-08-02 14:19

> Hvilken størrelse afleverede du i?
> Hilsen emj

Den orginale størrelse fra 1.3 MP. kameraet: 1280*960

//Lars

Fra : emj

Dato : 06-08-02 15:29

LR4669 skrev i <3d4fcca8$1@mail.ehs.dk>:

>Den orginale størrelse fra 1.3 MP. kameraet: 1280*960

Så er det derfor, at de har måttet skære lidt fra på dine billeder.
For at undgår det, kan man beskære hjemmefra og aflevere i
størrelsesforholdet 2:3, hvis man vil have billeder i 10x15 cm

Hilsen emj

Fra : [9000] Panacea

Dato : 08-08-02 07:08

> [...]
> - på AGFA papir
> - leveret på 3-5 dage
> - 100% sikkert jeg vil fremkalde hos Jubii igen næste gang :)

Hehe

Jeg er ikke HELT enig med den positive vurdering af Jubii... Jeg har lige
forsøgt at bestille 200 billeder i 2048x1536... Jeg nåede så langt som til
at trykke OK i dialogen hvor billedfilerne skal udvælges... Så gik min
maskine amok og jeg fik først kontrollen igen da jeg løb tør for virtuel
hukommelse... På det tidspunkt havde IExplore.exe rundet 1GB...

Gider jo ikke lave 8 små ordrer... Det tager jo alligevel sin tid at uploade
billederne... (278MB ialt)...

Det var bare mine 25øre...
--
-- Peter (Aalborg)
-- Remove spam block on reply!

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 06-08-02 13:43

Indtil videre har jeg kun modtaget billeder fra Merlins fotoservice, har
også sendt til JapanFoto men kan først hente billederne sidst på ugen, så
jeg kan ikke sammenligne kvaliteten endnu. Mit kamera er en Canon G1.

Mine erfaringer:

Merlin ( http://213.69.181.217 )- får trykt billederne hos
fujicolor-order.net i Tyskland. Jeg har kun benyttet starttilbuddet på 2 kr.
pr. billeder og 10 kr. i startgebyr - og nu kan jeg ikke logge på mere med
den oprettede profil. Der står at "Sammen med din første order vil du, uden
beregning, modtage dit FUJICOLOR kundekort med dit personlige kundenummer,
der giver dig fuld tilgang til FUJICOLOR-order.net." - men det var ikke med,
så jeg kan ikke fremkalde flere billeder dér. Bortset fra det fungerede
uploaden ganske fint og der kræves intet ekstra downloaded og installeret
komponent. Billederne er 10x15 cm på Fujicolor Crystal Archive Paper,
hvilket er standardkvaliteten. Billederne er beskåret i top og bund.
Kontrasten er lidt overdreven, de blå og røde farver er lidt for kraftige,
hvilket sandsyndligvis skyldes min Canon. Skarpheden er til gengæld god,
både i højeste opløsning og middel opløsning. I skarphed og lysstyrke er de
faktisk bedre end billeder taget med min spejlrefleks Canon EOS 5000.

Jubii Foto ( http://foto.jubii.dk/ ) - skulle efter sigende være trykt på
Agfa og koster kun 1,94 kr for et 10x15 cm billede. Informationsmængden er
ganske lille og uploaden kræver installation af et ActiveX komponent der kun
er verificeret af Jubii A/S selv. Jeg kunne derefter vælge billederne - og
trods billederne kun var i middel opløsning mente Jubii at det var i høj
kvalitet. Jeg trykkede på upload-knappen - og den viste "en fejl er opstået
på siden" og jeg kom ikke videre.

Bingo Foto ( http://bingofoto.dk ) - Her er prisen 2,50 kr pr billede i
10x15 cm. med et startgebyr på 10 kr. - når man vel at mærke selv henvender
sig i butikken. Det er dog også muligt at sende billeder - men så er det via
e-mail (!!!! - håber de har en konto med meget plads), det koster 30 kr. i
gebyr og man skal regne med et par dages ekstra leveringtid. Velkommen til
det 21'ende århundrede, Bingo.

Photo-Care ( http://photocare.dk/ ) - Her er prisen 2,95 kr pr. billede med
en opstart på 24,95 til gengæld er det "Produceret på bedste kvalitetspapir"
og med "Skarpere og mere brillante farver" iflg. deres webside. Jeg vælger
at lave tvivlen komme den til gode indtil jeg har prøvet dem

Japan Photo ( http://www.japanphoto.dk/ ) - Her er prisen 2,50 kr. pr.
billede, intet startgebyr. Der bruges Agfa papir. Her skal downloades og
installeres et ActiveX komponent er der verificeret af VeriSign - sådan skal
det være. Valget af billeder og uploadningen virker fint.

Til sidst lige lidt reflektion. Jeg undrer mig egentlig over at digitale
fremkaldelser er så dyre sammenlignet med analoge billeder fra negativ.
Fremkalderen burde spare en proces ved udtagningen af negativet og
fremkaldelsen af negativet. I øvrigt undrer det mig at man ikke får rabat
når man selv uploader billeder i stedet for at tage ned til deres maskine og
dermed bruge en ekspedients tid... men det er nok bare mig.

Mvh Benny Holdgaard Jensen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-08-02 14:17

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@nospam_hotmail.com> wrote in

> [...]
> FUJICOLOR-order.net." - men det var ikke med, så jeg kan ikke fremkalde
> flere billeder dér. Bortset fra det fungerede uploaden ganske fint og

Jeg modtog selv et kort sammen med de første print, men ellers kan du bruge
deres password service hvor du indtaster din e-mail og får tilsendt id og
password på e-mail. Den sender både den første (midlertidige) og den nye
id. Prøv dem begge for at se hvilken een der virker..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 06-08-02 14:10

> [...]
> password på e-mail. Den sender både den første (midlertidige) og den nye
> id. Prøv dem begge for at se hvilken een der virker..

Takker - det virkede faktisk. Havde ellers trykket på "hjælp" men som
københavner er man jo ikke så skrap til tysk

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 07-08-02 01:04

"Thomas hansen" <thomas.hansenNOSPAM@image.dk> wrote in message
> Hej Gruppe
> Hvilken foto nettjeneste er bedst?

Iflg. bladet "KOMPUTER for alle" nr. 10-2002 (der har sammenlignet
colormailer.dk, extrafilm.dk, photocare.dk og pixum.com) så pixum klar
vinder: De er billigst (0,28 ? pr. billede = 2 kr) og billederne herfra var
uden sammenligning testens skarpeste og med god farvegengivelse. En 20x30
cm forstørrelse her koster 2,50 ? (11 kr), mens de andre skulle ha' 25-30 kr
for sådan en størrelse.

mvh
Stig

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 07-08-02 08:16

> [...]
> cm forstørrelse her koster 2,50 ? (11 kr), mens de andre skulle ha' 25-30

Komputer for alle - er det ikke for børn ? Bladet har ikke et specielt
positivt ry bladt computerfolk. Under alle omstændigheder er jeg skeptisk
når computerblade anmelder fotorelaterede emner, også selv om det er
digitalt.

Nå, men iflg. Pixum.com så koster et billede på 10x15 cm 0,33 Euro hvilket
er 2,45 kr - og så er der lige et gebyr på 2,50 Euro - 18,57 kr.

Naturligvis gik tråden ud på bedste digitale fremkaldelse og ikke billigste.
Selv kan jeg endnu ikke udtale mig, så jeg kun har testet Merlins service.