MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flere domæner
Fra : René Iversen

Dato : 05-08-02 20:30

Hej NG!

hvis man transporterer en pc (w2k) imellem flere forskellige domæner...er
det så muligt at logge på disse, uden at skulle ændre indstillinger hver
gang. Altså lave en ny tilmelding ved hver flytning?
Evt. flere muligheder i dropdown listen i logon-billedet.

W98 er jo ikke så striks hvad det angår.

/René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 20:48

"René Iversen" <riversen@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> hvis man transporterer en pc (w2k) imellem flere forskellige domæner...er

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har da haft fremmede 2000-maskiner på mit
net...

I 2000 nøjes du med at logge på maskinen. Og i 2000 kan du have forskellige
netværksprofiler som du kobler ind og ud i det omfang det er nødvendigt.
Sådan har jeg set det gjort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : René Iversen

Dato : 05-08-02 21:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har da haft fremmede 2000-maskiner på mit
> net...
>
> I 2000 nøjes du med at logge på maskinen. Og i 2000

Det kan jeg ikke nøjes med, da login-scripts så ikke bliver udført.

kan du have forskellige
> netværksprofiler som du kobler ind og ud i det omfang det er nødvendigt.

Kan du forklare det med netværksprofiler lidt nærmere?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-02 21:41

> Det kan jeg ikke nøjes med, da login-scripts så ikke bliver udført.

Hvilke scripts er afhængige af at du logger på forskellige domæner???

> Kan du forklare det med netværksprofiler lidt nærmere?

Højreklik på "My Network Places" -> "Properties" - Så skulle resten gerne
åbenbare sig

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 06-08-02 05:44

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "René Iversen" <riversen@REMOVEget2net.dk> wrote in message
>
> Hvilke scripts er afhængige af at du logger på forskellige domæner???

de scripts der ligge på domæne serveren, som den lokale it-administrator har
lavet, tilslutter som oftes netværksdrev. En ganske efiktiv løsning hvis man
gerne vil køre med skjulte drev ( $drevnavn$)

Kenneth Rasmussen

Fra : René Iversen

Dato : 06-08-02 06:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> > Højreklik på "My Network
Places" -> "Properties" - Så skulle resten gerne
> åbenbare sig

Kan ikke se hvad det har med domæner at gøre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 07:22

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> > Højreklik på "My Network
> Places" -> "Properties" - Så skulle resten gerne
> Kan ikke se hvad det har med domæner at gøre.

Jo, for du laver forskellige netværksprofiler og aktiverer dem efter behov.
I netværksprofilen står der info om domænet.

- Sorry, out of cardboard...

Fra : René Iversen

Dato : 06-08-02 07:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> >
> Jo, for du laver forskellige netværksprofiler og aktiverer dem efter
behov.
> I netværksprofilen står der info om domænet.

Hvor angiver man disse info. Jeg har oprettet en VPN forbindelse, hvor der
ikke kommer noget med mulighed for logon på domænet, da jeg jo ikke er
tilmeldt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 08:30

> Hvor angiver man disse info. Jeg har oprettet en VPN forbindelse, hvor der

Der må jeg være dig svar skyldig. Det er ikke noget jeg selv benytter mig
af, men det noget jeg har set gjort.

Der findes ikke domæne logon på dette net.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 10:49

> Der findes ikke domæne logon på dette net.

Domænelogon, skulle der naturligvis stå

Fra : René Iversen

Dato : 06-08-02 13:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> > > Der findes ikke domæne
logon på dette net.

> Domænelogon, skulle der naturligvis stå

Jeg tror faktisk programmet netswitcher måske kan hjælpe mig så det prøver
jeg lige. Det hjalp i hvert mht. mit forrige spørgsmål omkr. multible ip'er
til samme netkort.