Musikpoliti
Fra : Christian Muus

Dato : 05-08-02 19:41

Hejsa

Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Christian Muus

Fra : Mai-Brit H. Nielsen

Dato : 05-08-02 19:49

Sjovt du nævner det. Nix du er ikke den eneste. Kommer man lidt ind i sangen
begynder man automatisk at synge videre med teksten fra Eternal Flame.

Mai-Brit Nielsen

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-08-02 19:46

Christian Muus wrote:

> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Jeg troede først det var en coverversion..

Ulrik Magnusson

Fra : Anne Stokholm

Dato : 05-08-02 19:55

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message

> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Åbenbart ikke, når man ser på de andres indlæg. Jeg synes dog det modsatte.
Altså at der (heldigvis) ikke er den store lighed mellem et godt og et knapt
så godt nummer.

Mvh

Anne Stokholm

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-02 20:26

Christian Muus wrote:
> Hejsa
>
> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes"
> har meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?
>
> Christian Muus

Enig. Det har endda været diskuteret tidligere. Jeg savner Uffe
Steenstrop's "musikpolitiet" - der var virkelig nogle fuldtræffere ind
imellem.

-Sune

Fra : AJC

Dato : 05-08-02 20:10

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Måske, men Eternal Flame er klasser bedre!

Mvh
AJC.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 05-08-02 20:13

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Jeg kan overhovedet ikke høre nogen lighed whatsoever...

- Michael.

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 08:15

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan overhovedet ikke høre nogen lighed whatsoever...

Det kan jeg heller ikke...

--
MVH
Steen

HUSK at fjerne nospam i e-mail adr. og afslut den med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Jacob E.

Dato : 06-08-02 23:16

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:ainsuv$naj$1@tux.netsite.dk...
> "Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg heller ikke...

Undskyld, men det siger vist desværre mere om jeres musikøre end noget
andet...

Mvh Jaob Ekstrøm.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 06-08-02 07:39

> [...]
>
> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Nej :)

Det var det første jeg tænkte på da jeg hørte "Underneath...."

Jeg har begge til at ligge lige her, og der er dele af "Underneath..." der
er _meget_ taget fra Eternal Flame....

> Christian Muus

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Per K.

Dato : 06-08-02 09:00

> [...]
>
> Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
> meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Det ligger du ikke helt ved siden af med, men alle "låner" jo fra hendanden
idag.
Efterhånden er der ingen musikkere tilbage der kan finde ud af at lave deres
egen
musik, altså af de poptøser der dukker op hele tiden i øjeblikket.

Venligst Per

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 06-08-02 09:23

> [...]
deres
> egen
> musik, altså af de poptøser der dukker op hele tiden i øjeblikket.

Sådan har det altid været. I mainstream pop vil der altid være en del
sangere som ikke selv laver materiale, men det gælder jo også jazzmusikken,
hvor mange udgiver cd'er med coverversioner (Doky, C. Nordby etc....).
Videre kan man nævne Elvis som ikke leverede ret meget til repertoiret. Det
er langt fra en ny tendens at skelne mellem skabende og udøvende kunstner.

/Ulrik

Fra : Betina

Dato : 06-08-02 10:16

In article <DjL39.22$mD4.997@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...
> Efterhånden er der ingen musikkere tilbage der kan finde ud af at lave deres
> egen
> musik, altså af de poptøser der dukker op hele tiden i øjeblikket.

Det er vel ikke kun poptøser men også popdrenge, for tiden kører der et
nummer hvor man har lånt af Tears For Fears og såvidt jeg kan høre så er
det en herre som synger mest.

Betin@

Fra : Lars Bernau

Dato : 06-08-02 18:38

> [...]

> egen
> musik, altså af de poptøser der dukker op hele tiden i øjeblikket.

Nu ligger landet faktisk sådan at netop Shakira slev skriver sin musik.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Per K.

Dato : 06-08-02 22:21

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> In article <DjL39.22$mD4.997@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
> says...

> Nu ligger landet faktisk sådan at netop Shakira slev skriver sin musik.

Skriver teksterne og låner noderne.

Fra : Christian Muus

Dato : 06-08-02 22:26

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ligger landet faktisk sådan at netop Shakira slev skriver sin musik.

Ja, muligvis, men så er hun åbenbart ikke særlig dygtig, når hun tyvhugger
så groft fra Bangles *g*

Christian

Fra : Gizmoduck

Dato : 07-08-02 00:54

On Tue, 6 Aug 2002 23:25:31 +0200, "Christian Muus"
<gergen@post.tele.dk> wrote:

>Ja, muligvis, men så er hun åbenbart ikke særlig dygtig, når hun tyvhugger
>så groft fra Bangles *g*
>
>Christian

jeg har også hele tiden sagt den lød som eternal flame, men jeg har
endnu ikke fået overbevist nogen om det :/

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Per K.

Dato : 07-08-02 09:13

"Gizmoduck" <Gizmoand@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har også hele tiden sagt den lød som eternal flame, men jeg har
> endnu ikke fået overbevist nogen om det :/
>
> --
>
> Gizmoduck

Mig har du overbevist, for jeg synnes det samme.

Per

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-08-02 09:33

Gizmoduck <Gizmoand@worldonline.dk> wrote:

>jeg har også hele tiden sagt den lød som eternal flame, men jeg har
>endnu ikke fået overbevist nogen om det :/

Har du A/B lyttet til de to numre?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Gizmoduck

Dato : 07-08-02 11:02

On Wed, 07 Aug 2002 10:33:18 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Har du A/B lyttet til de to numre?

dog ikke, så meget interesserer det mig nu heller ikke, jeg er bare
træt af manglen på opfindsomhed i musikbranchen i dag.

Altså en cd som "cover me" er da et glimrende eksempel på reklamens
magt, de par numre jeg har hørt fra den lyder enten fuldstændigt som
originalen, eller også er der lagt en basrytme ind, eller den er
blevet flerstemmig...jeg troede meningen med et cover var at man kunne
give sin egen Fortolkning? men nej, et cover er bare en genven til
top10 listen i dag :/

hm, det kom vidst til at lyde lidt muggent, sorry

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-08-02 11:06

>dog ikke, så meget interesserer det mig nu heller ikke, jeg er bare
>træt af manglen på opfindsomhed i musikbranchen i dag.

Jeg kunne ikke forstå sammenligningen, og da jeg tilfældigvis har
begge numre, prøvede jeg. Og jeg må beklage og sige at jeg ikke kan
høre den store lighed.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jacob E.

Dato : 07-08-02 18:07

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne ikke forstå sammenligningen, og da jeg tilfældigvis har
> begge numre, prøvede jeg. Og jeg må beklage og sige at jeg ikke kan
> høre den store lighed.

Ååh gud...

Jacob Ekstrøm.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 08-08-02 06:19

> Jeg kunne ikke forstå sammenligningen, og da jeg tilfældigvis har
> begge numre, prøvede jeg. Og jeg må beklage og sige at jeg ikke kan
> høre den store lighed.

Hvis du prøver at lytte til hele "Feelingen" i sangen, så er den meget det
samme...

Men der er dog et bestemt sted hvor man siger, "så for pokker, det er sgu da
Bangles... er det ikke?!"... lige når hun synger "All my thoughts go hiding"
(tror jeg det er!) .... lige i starten... og senere, "When my frieds are
gone, and the party is over..." (igen, tror jeg)... det er klart Bangles :)

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 09-08-02 01:56

On Thu, 8 Aug 2002 07:19:18 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]
>gone, and the party is over..." (igen, tror jeg)... det er klart Bangles :)

Jep. Jeg tror egentlig ikke at hun bevidst har kopieret Bangles, men
Eternal Flame har bare ligget i baghovedet og luret. Jeg har selv
prøvet det et par gange, man tror lige man har lavet et genialt riff,
men så finder man ud af at man bare er en styg plagiatør

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-08-02 07:54

"Per K." <persen1@NONOyahoo.dk> wrote

> Efterhånden er der ingen musikkere tilbage der kan finde ud af at lave deres
> egen musik, altså af de poptøser der dukker op hele tiden i øjeblikket.

Det har sine gode sider, enelleranden mainstream
R&B pigegruppe har stjålet med arme og ben fra
mit yndlingsnummer med Gary Numan, jeg måtte
simpelthen finde den gamle skive frem og havde et
par gode timer med et alt for sjældent genhør

Ole Thomsen

Fra : Kasper Aae

Dato : 06-08-02 12:58

On Mon, 5 Aug 2002 20:41:27 +0200, "Christian Muus"
<gergen@post.tele.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Er jeg den eneste, der syntes, at Shakira's "Underneath your clothes" har
>meget store ligheder med Bangles "Eternal Flame"?

Den er vist allerede blevet busted af Musikpolitiet i Katapult:

http://www.dr.dk/p3/katapult/

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com