Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nkon 885 i USA
Fra : Henrik H.

Dato : 05-08-02 19:33

Hej,

Jeg tænker på at købe et Nikon 885 i USA. Min søster skal derover, så min
ide er, at bestille den vha. internettet og så sende den direkte til den
adresse hvor hun skal bo. Er der nogen der ved, om der er verdensdækkende
garanti på dette kamera, eller er det forhandlerafhængigt? Det ville jo være
rart, at kunne sende den til en værksted i DK, hvis noget gik galt.

Vh.

Henrik

Fra : henrikla

Dato : 05-08-02 20:46

>Er der nogen der ved, om der er verdensdækkende
> garanti på dette kamera, eller er det forhandlerafhængigt?

Jeg tænkte på det samme da jeg købte mit Coolpix 995, men garantien gjaldt
kun i USA og Canada.
Når man tager den nye danske købelov i betragtning synes jeg også at man
skal kunne spare en hel bunke penge for at det er umagen og risikoen værd at
købe i staterne. Jeg tjekkede istedet www.edbpriser.dk og fandt den
billigste forretning i DK og bestilte dér.

mvh henrik

Fra : max

Dato : 05-08-02 21:16

"henrikla" <nospam@nspm.dk> wrote in message

> Jeg tænkte på det samme da jeg købte mit Coolpix 995, men garantien gjaldt
> kun i USA og Canada.

Hvor har du den oplysning fra... De reklamerer med worldwide guarantee..max

Fra : henrikla

Dato : 05-08-02 22:27

> Hvor har du den oplysning fra... De reklamerer med worldwide
guarantee..max

Jamen, så er det jo ikke noget problem længere.

Fra : max

Dato : 06-08-02 00:44

> Jamen, så er det jo ikke noget problem længere.

Det ville være fint hvis du lige kunne svare på spørgsmålet..
max

Fra : henrikla

Dato : 06-08-02 23:06

> Det ville være fint hvis du lige kunne svare på spørgsmålet..

Hvis du finder det relevant i nærværende diskussion, så kan jeg informere
dig om at mine oplysninger stammer fra Nikons amerikanske website for
omkring 7 måneder siden. Jeg har undersøgt sagen, men kan ikke finde nogen
garantioplysninger mere på pågældende site.
Hvis du ellers er I tvivl og fordele/ulemper ved at drive sin egen lille
parallelimport kan du jo sørge importøren, om han har lyst til at reparere
et parallelimporteret kamera, udover garantiperioden, som kun er ét år i
Amerika (den oplysning står stadigvæk på Nikons website).
I Danmark får du 2 års reklamationsret, men det kan man ikke påberåbe sig et
parallelimporteret kamera. Så du får altså en dårligere dækning, uanset
hvordan du så end vender og drejer det, men hvis man kan spare en plovmand
eller mere er det måske besværet og bekymringen værd - det må være op til
den enkelte.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik H.

Dato : 05-08-02 22:39

"max" skrev:

> [...]

Hej Max. Kan du evt. henvise til en URL hvor det står. Jeg har kigget lidt
på Nikon's side men uden held.

Tak til alle jer andre for svarene. Jeg kan meddele, at der er tale om en
stor besparelse. Jeg har set Nikon 885 til $398,- hos Gateway , altså omkrng
3.000,- danske kroner. Det er næsten halv pris i forhold til det billigste
sted herhjemme, så hvis det med garantien holder, vil jeg tage chancen.

Vh.

Henrik

Fra : max

Dato : 06-08-02 00:36

> Hej Max. Kan du evt. henvise til en URL hvor det står. Jeg har kigget lidt
> på Nikon's side men uden held.

Nej det kan jeg ikke - men de garantibeviser jeg har liggende har alle
worldwide...etc etc de går en del år tilbage...

> [...]
> sted herhjemme, så hvis det med garantien holder, vil jeg tage chancen.

I Tyskland omkring 4000 kr... incl moms... den kommer du til at betale
oveni hvis du importerer fra usa... altså hvis du vil...:-9

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 05-08-02 21:36

On Mon, 5 Aug 2002 20:32:44 +0200, "Henrik H." <info@reagan.dk> wrote:

>Jeg tænker på at købe et Nikon 885 i USA.

Vær dog opmærksom på, at der i USA kun er et engangsbatteri med til
kameraet. Til den europæiske version medfølger både et genopladeligt
Lithium-Ion batteri og en oplader. Så husk at tage prisen på batteri
og -lader med i beregningen.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-08-02 08:54

Hvis der er TV-ud på den (det er der på min 950'er) skal man lige være
opmærksom på at det sikkert er NTSC......

Mvh
/Søren

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 06-08-02 16:15

On Tue, 6 Aug 2002 09:54:11 +0200, "Soren Pedersen" <smp@privat.dk>
wrote:

>Hvis der er TV-ud på den (det er der på min 950'er)

Det er der også på 885'eren.

>skal man lige være opmærksom på at det sikkert er NTSC......

Det kan man selv indstille. I hvert fald i den europæiske model, så
det vil jeg tro at man også kan i den amerikanske.

--
Mikael Ejberg Pedersen