socket error: 10061 i forbindelse med fjer~
Fra : CAWH

Dato : 05-08-02 18:33

Jeg har computer A og B og vil gerne fjernstyre winamp ver. 2.8 på B. Både A
og B har w2k som OS.

Jeg har prøvet adskillige små plugins og programmer, både fra A-->B og
omvendt. Men hver gang får jeg en fejlmeddelse som indeholder "socket error:
10061" !!!!

Hvad er problemet og hvordan får jeg det løst ?

Det sidste program gav følgende meddelse: "Windows socket error: Der kunne
ikke oprettes forbindelse, fordi destinationsmaskinen aktivt nægtede det
(10061), on API 'connect' "

Kan ikke lige gennemskue hvor man ændre det så den godtager det !!!

På forhånd tak, mvh. Casper

Fra : Snuden

Dato : 05-08-02 18:47

On Mon, 5 Aug 2002 19:33:14 +0200, "CAWH"
<m_y_m_a_i_lREMOVE@hotmail.com> wrote:

<snip>
>Det sidste program gav følgende meddelse: "Windows socket error: Der kunne
>ikke oprettes forbindelse, fordi destinationsmaskinen aktivt nægtede det
>(10061), on API 'connect' "

Er brugeren på computer A kendt af computer B? Hvis ja, har brugeren
på computer A så rettigheder til at fjernstyre computer B?

--
Snuden

Fra : CAWH

Dato : 05-08-02 19:06

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Er brugeren på computer A kendt af computer B? Hvis ja, har brugeren
> på computer A så rettigheder til at fjernstyre computer B?

Bruger 1 er oprettet på begge maskiner med samme username og password og er
tildelt administrator-rettigheder på begge.

Jeg administrerer B vha. VNC hvis det skulle have noget med noget at gøre!

Hvordan kommer jeg videre ?

-Casper-

Fra : Snuden

Dato : 05-08-02 22:53

On Mon, 5 Aug 2002 20:06:21 +0200, "CAWH"
> [...]

>tildelt administrator-rettigheder på begge.
>
>Jeg administrerer B vha. VNC hvis det skulle have noget med noget at gøre!

Never mind. Jeg kan se det blev løst ved at dræbe Zone Alarm :)

--
Snuden

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 05-08-02 18:41

CAWH wrote:
> Det sidste program gav følgende meddelse: "Windows socket error: Der
> kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationsmaskinen aktivt
> nægtede det (10061), on API 'connect' "

Det lyder som en firewall (på destinationen) Prøv at slå den fra
(midlertidigt) og prøv igen. Hvis det virker, så skal du åbne din
firewall og få den til at acceptere indgående forbindelser på port
10061.

--
/Kasper Guldmann Kasper@N0SPAMjellingnet.dk
{Hvad hvis man bare tror man er hypokonder?}

Fra : CAWH

Dato : 05-08-02 19:44

"Kasper Guldmann (remove "2" in e-mail)" <kasper@jelling2net.dk> skrev i en
meddelelse news:aimf2h$lau$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> (midlertidigt) og prøv igen. Hvis det virker, så skal du åbne din
> firewall og få den til at acceptere indgående forbindelser på port

Jeg fandt en gammel version af zone alarm som jeg straks fjernede, da den
ikke var nødvendig mere og nu virker det hele!

Mange tak for hjælpen !

-Casper-