MS Windows
briani 27239
Windows 2000 filsystem
Fra : Cleaner

Dato : 05-08-02 16:35

Hej i NG

Jeg har tænkt mig at indstallere win2000 pro på min PC, og jeg kan
forstå at man kan vælge mellem at køre NTFS eller FAT32.
Nu er det sådan at jeg skal bruge den mest til spil, hvilket af de 2
filsystemer vil jeg få mest ud af at satse på......?!

Cleaner

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 05-08-02 17:07

Cleaner wrote:
> [...]
> Nu er det sådan at jeg skal bruge den mest til spil, hvilket af de 2
> filsystemer vil jeg få mest ud af at satse på......?!

Det har ikke større betydning for spillene, men NTFS er ikke tilgængelig
fra DOS uden brug af eksterne programmer. Til gengæld er NTFS på flere
punkter FAT32 teknisk overlegent...
Du kan læse mere her:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/ntfs/ver_NTFS50.htm

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : arc@na

Dato : 05-08-02 22:14

Cleaner <cleanerm@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Nu er det sådan at jeg skal bruge den mest til spil, hvilket af de 2
> filsystemer vil jeg få mest ud af at satse på......?!

Jeg bruger NTFS - men ikke på grund af performance i spil (der er vist
ingen forskel) men på grund af de mange ekstra features, bl.a. øget
sikkerhed. Kan klart anbefales.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 08:34

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote in message
> Jeg bruger NTFS - men ikke på grund af performance i spil (der er vist

NTFS fragmenterer mindre end FAT.
- Men dog ikke så lidt som HPFS. Synd det ikke er understøttet mere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 07-08-02 17:58

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in

> NTFS fragmenterer mindre end FAT.
> - Men dog ikke så lidt som HPFS. Synd det ikke er understøttet
> mere...

Svjh fragmenterede Win2000Pro helt uhæmmet før SP1. Det kunne jo være at
de får det forbedret yderligere med SP2, som er lige på trapperne.

Men HPFS - kan man i det hele taget FÅ OS/2 mere? Eller kan man bruge HPFS
på Linux?

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 07-08-02 18:01

> de får det forbedret yderligere med SP2, som er lige på trapperne.

SP3, selvfølgelig. L***te-tastatur...

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 18:15