CSS - bold og visning i IE5.0
Fra : Mariane Øvall

Dato : 05-08-02 15:08

Jeg har problemer med at vise en fed tekst. Jeg har lavet den i
Topstyle og angivet en tekst som fed. Den vises fint på min egen
skærm, hvor jeg har IE6, men når jeg beder andre se den, i f.eks.
IE5, så vises den fede tekst ikke. Den tager godt nok
skrifttypen, Verdana men ikke den fede, er der nogen som kan
fortælle mig hvad der er galt?

Koden ser således ud:

fedtekst
{
FONT-WEIGHT: 600;
FONT-SIZE: 12px;
COLOR: #272727;
FONT-STYLE: normal;
FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
TEXT-DECORATION: none
}

Jeg har også prøvet med fontweight: bold; det virker heller ikke.
Hvad er i øvrigt bedst, bold eller et tal??

Med venlig hilsen
Mariane

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 15:39

Mon, 5 Aug 2002 14:08:07 +0000 (UTC), skrev Mariane Øvall
<mariane@oevall.dk>:

fedtekst
{
FONT-WEIGHT: 600;

Du må bruge det i en class, så der skal punktum foran fedtekst.

..fedtekst {...

og så

Men nu er 600 ikke særlig fed, prøv med 900, blot som eksempel.

>Hvad er i øvrigt bedst, bold eller et tal?

Det er op til dig selv, med tal er der lidt flere trin at vælge
imellem.

Ellers prøv at uploade en testside med fejlen på.

Fra : Mariane

Dato : 05-08-02 15:59

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> imellem.
>
> Ellers prøv at uploade en testside med fejlen på.

Jeg har punktum foran, den kom desværre ikke med. Og jeg bruger class på
siderne, men den viser dem ikke i IE5 heller ikke kursiv for den sag skyld.

Du kan se det på
http://www.haderslevlogerne.dk/94hum.htm, (hvis du altså har IE5)
hvor 'lidt forhistorie' skulle være med fed, men det er den ikke i IE5

mvh

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 05-08-02 16:24

Mariane <mariane@oevall.dk> wrote in news:aim3s6$k19$1@sunsite.dk:

> Du kan se det på
> http://www.haderslevlogerne.dk/94hum.htm, (hvis du altså har IE5)
> hvor 'lidt forhistorie' skulle være med fed, men det er den ikke i IE5

Den er fed i min IE5.5

Noget helt andet er at "Lidt forhistorie" er en overskrift og bør derfor
markeres som en overskrift (i dette tilfælde med <h2>)

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 16:31

Mon, 5 Aug 2002 14:59:18 +0000 (UTC), skrev Mariane
<mariane@oevall.dk>:

>Du kan se det på
>http://www.haderslevlogerne.dk/94hum.htm, (hvis du altså har IE5)
>hvor 'lidt forhistorie' skulle være med fed, men det er den ikke i IE5

Den er godt nok fed i de tre IE-browsere, jeg har mulighed for at
bruge (4.0 - 5.5 og 6.0).

Din scroll virker iøvrigt ikke i Opera og Netscape 4.x.

Skyldes muligvis denne fejl:
font : bold;

font er kort form for font-family, -size og -style,
slet den linje.

Når du bruger font-family skal de forskellige fonts ikke
adskilles med ; (semikolon), men med , (komma).

Hvor du har skrevet
font: normal og
font: italic
brug font-style i stedet for.

Når du har sat en color, så bør du også sætte en
background-color, brug transpararent.
background-color: transparent.

Fra : Mariane

Dato : 05-08-02 17:36

> [...]
> font: italic
> brug font-style i stedet for.
>
> Når du har sat en color, så bør du også sætte en
Tusind tak for hjælpen