MS Windows
briani 27239
ME: "Explorer has caused an error in <unkn~
Fra : lsr@lsr.net

Dato : 05-08-02 12:24

Hjælp, inden jeg bliver vanvittig

Jeg får "Explorer has caused an error in <unknown> - try
restarting etc" message hver gang jeg bruger Explorer til copy, paste
m.m. (please note: Explorer, IKKE Internet Explorer

Har også andre lignende random fejl der måske indikerer noget
kernel32.dll

Jeg har lavet en frisk ME installation på en helt ny disk, og
udskiftet strømforsyning der blev lidt for varm for min smag, men det
hjalp ikke en meter...

Har også prøvet Clean Boot / Selective Startup, men selv med alt
koblet fra havde jeg stadig problemet.

Al hardware der kan undværes i maskinen er hevet ud, og der har ikke
været nye installationer op til dette.
Problemerne er iøvrigt kommet snigende, og er gradvist blevet værre.

Alle forslag modtages med tak

Lars

Fra : Hans

Dato : 05-08-02 15:02

<lsr@lsr.net> wrote in message

> Al hardware der kan undværes i maskinen er hevet ud, og der har ikke
> været nye installationer op til dette.
> Problemerne er iøvrigt kommet snigende, og er gradvist blevet værre.

Det er højst sandsynligt en af dine rammoduler som er blevet defekt.

mvh, Hans

Fra : edax bjarne jensen

Dato : 05-08-02 15:30

"Hans" <fast@2night.d.k> skrev i en meddelelse
> <lsr@lsr.net> wrote in message

Jeg har opleveet nogenlunde det samme..! Det var CPU'en der blev for
varm...! her i den hedebølge..
Teer der sig også hvis du tager kabinettet af..? har køleren ordenlig
kontakt med CPU'en og ligger kølepastaen i et fint my tykt lag??

Hilsen

Andy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 08:38

"edax bjarne jensen" <edax.gruppen@oncable.dk> wrote in message
> kontakt med CPU'en og ligger kølepastaen i et fint my tykt lag??

Håber ikke at du har et tykt lag kølepasta mellem din processor og dit
køleprofil...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars

Dato : 08-08-02 12:58

Takker, men:

Jeg har i mellemtiden skiftet både cpu og køler, og det ændrer intet.
Den kører pt. på ca. 52 grader, så det burde være ok

Har muligvis et lidt for gavmildt lag pasta på; betyder det noget når
temp. er fin?

mvh

Lars

On Mon, 5 Aug 2002 16:29:48 +0200, "edax bjarne jensen"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-02 16:24

> Det er højst sandsynligt en af dine rammoduler som er blevet defekt.

De behøver faktisk ikke engang at være defekte. Jeg har eksempelvis to
forskellige 256mb pc133 blokke. Hver for sig kører de perfekt, men sætter
jeg dem sammen, bliver IE 6.0 ved med at gå ned med et ordentlig brag...

Claus

Fra : Lars

Dato : 08-08-02 12:56

Takker, men:

Jeg har købt ny ram, og problemet er det samme med ny, gammel, eller
samlet ram

mvh

Lars

Fra : Lars S Rasmussen

Dato : 10-08-02 18:41

On Thu, 08 Aug 2002 13:55:32 +0200, Lars <lsr@lsr.net> wrote:

Tak alle - problemet er løst

Det viste sig at det aktuelle chipset (SiS735) er voldsomt uvenner med
Win ME - skiftede til XP, og nu kører det hele perfekt.

mvh

Lars