Hjælp..! fejl ved PCI mass storage control~
Fra : edax bjarne jensen

Dato : 05-08-02 11:55

Hej håber ikke at dette er OT.. Hvis det er vil jeg blive glad for en
henvisning til den rette NG.

Jeg har en PC med:
PIII
Asus CUBX-E

I Enhedshåndtering er der en gul fejlmeddelse ved:
Andre enheder ->
PCI Mass Storage Controller

Den skriver at den ikke har en driver.. Men ak jeg har søgt og søgt men kan
ikke finde en driver eller overhovdet finde ud af hvad det er ..?
Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og
blive meget glad..!

Hilsen
Andy

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-08-02 12:03

<------------------>
> Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
> Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og
> blive meget glad..!

<----------------->

"PCI Mass Storage Controller" er dit raid kort, sikkert et som er onboard.

Fra : edax bjarne jensen

Dato : 05-08-02 12:34

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> <------------------>
> >
> <----------------->
>
> "PCI Mass Storage Controller" er dit raid kort, sikkert et som er onboard.

Tak for det hurtige svar..!

IHT min viden er raid kort noget med 2 ens harddiske.. der er kun en HD
installeret.. Kan jeg så bare fjere enheden i enhedshåndtering??

Jeg kan ikke finde noget om raid (-driver) på cd'en til Motherbordet..

Hilsen

Andy <-- raid-mongolen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-08-02 13:13

<------------->
> IHT min viden er raid kort noget med 2 ens harddiske.. der er kun en HD
> installeret.. Kan jeg så bare fjere enheden i enhedshåndtering??

<------------->

Du kan bare lade den være som den er, hvis du fjerner den kommer den sikkert
bare igen næste gang windows starter.

En onboard Raid controlere, kan som regl også bruges som ekstra 2 ide porte
til hardiske unden de er sat op til at køre raid, det er da fint med
mulighedden for 4 ekstra hardiske i en pc, også behøver de heller ikke være
ens, men hvis man vil køre dem i raid er det en anden snak....

Fra : edax bjarne jensen

Dato : 05-08-02 13:16

> [...]
være
> ens, men hvis man vil køre dem i raid er det en anden snak....

Takker for hjælpen.. Jeg lader den være og slapper af.

Andy

Fra : o&u

Dato : 05-08-02 13:26

On Mon, 5 Aug 2002 12:55:06 +0200, "edax bjarne jensen"
<edax.gruppen@oncable.dk> wrote:

> [...]
>Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
>Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og

Dit bundkort har jo 2 ata33 IDE-porte og 2 ata100 IDE-porte. Dvs. det
har 2 harddisk controllere. Den ata100 controller er sikkert en
Promise controller. Det er den, der kaldes mass storage.
Men xp har da drivere indbygget !?

Men hvilke porte bruger du ? hvis ikke du bruger den, er det
ligegyldigt.

Med bundkortet fulgte garanteret en manual og 1 CD. På CD'en er der
under drivere et sted og under promise, de søgte drivere. Det er
imidlertid nogle gamle nogle.

Ellers kan du finde dem på nettet:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CONTROLLER/IDE/PROMISE/

maual:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_370/INTEL_Chipset/

bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/INTEL_Chipset/i440BX/CUBX-E/

mvh

John

Fra : Per K.

Dato : 06-08-02 08:50

"edax bjarne jensen" <edax.gruppen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der er en barmhjertlig sjæl der vil kort forklare hvad "PCI Mass
> Storage Controller" er og hvor jeg finder en driver vil jeg smile bredt og

Findes på den CD-rom med drivere til dit motherboard.
Gå ind i: Start/Indstilninger/Kontrolpanel/System
Der markerer du den fejl der vises med Mass storage controler, højreklik
og så Egenskaber.
Vælg at opdatere driveren ogt lad den selv søge CD-rommen igennem
og den vil så finde den manglende driver og spørge hvilken af dem der skal
ligges ind, og det er den der passer til din Windows version.
Efter opdatering er det bare at genstarte og det var det, dit problem er
ovre.

Venligst Per